رسانه‌های اجتماعی

May 17, 2019
17:10 جمعه، 27ام اردیبهشتماه 1398
کد خبر: 99613

فارغ التحصیلان دانشگاهی علاقه ای به کار در فیس بوک ندارند

به گفته جذب کنندگان نیروی انسانی که قبلا در فیس بوک کار می کردند، میزان مقبولیت شغلی این شرکت میان فارغ التحصیلان کاهش یافته است و تعداد بیشتری از آنها فرصت کار در فیس بوک را رد می کنند.
 
به گزارش سی ان بی سی، یک سال پس از رسوایی کمبریج آنالایتیکا عواقب آن همچنان دامنگیر فیس بوک است.
 
در همین راستا چند جذب کننده قدیمی نیروی انسانی که در فیس بوک کار می کرده‌اند، می‌گویند بسیاری از افراد شغل‌های پیشنهادی در فیس بوک را رد می‌کنند. این در حالی است که زمانی فیس بوک مکانی ایده آل برای کار در ایالات متحده آمریکا محسوب می‌شد.
 
بیش از ۶ جذب کننده نیروی انسانی در ۶ ماهه اخیر فیس بوک را ترک کرده‌اند. به گفته آنان این شرکت فناوری پس از رسوایی کمبریج آنالایتیکا در مارس ۲۰۱۸ میلادی با بحران جذب نیرو مواجه شده است. این بحران از آن جهت اهمیت زیادی دارد که فیس بوک سالانه هزاران کارمند جدید استخدام می‌کند. این کارمندان جدید کلید شرکت برای نوآوری و ارتقای خدماتش هستند.
 
همچنین این شرکت برای جذب نیرو با رقابت شدیدی از سوی گوگل، اپل، آمازون، مایکروسافت و البته تعداد انبوهی از استارت آپ ها است.
 
در این میان نکته حائز اهمیت کاهش شدید دانشجویان برتری است که پیشنهادات شغلی این شرکت را رد می‌کنند.
 
متوسط میزان مقبولیت شغل‌های تمام وقت در فیس بوک میان فارغ التحصیلان دانشگاه‌هایی مانند استنفورد، کارنگی ملون و ای وی لیگ در ۲۰۱۸-۲۰۱۷ میلادی ۸۵ درصد بود. اما این شاخص در دسامبر ۲۰۱۸ به ۳۵ تا ۵۵ درصد کاهش یافت. بیشترین میزان کاهش این شاخص به دانشگاه کارنگی ملون تعلق داشت. در این دانشگاه مقبولیت موقعیت شغلی تمام وقت در فیس بوک به ۳۵ درصد رسیده است.
 
علاوه بر آن مقبولیت موقعیت شغلی فیس بوک میان مهندسان نرم افزار نیز کاهش یافته است. از سوی دیگر کاندیداهای شغلی در فیس بوک سوالات پیچیده‌تری درباره روش‌های حفظ حریم شخصی در این شرکت می‌پرسند.
 
این در حالی است که آنتونی هریسون سخنگوی فیس بوک اعلام کرده تعداد کارمندان این شرکت در سه ماهه اول ۲۰۱۹ میلادی ۳۶ درصد نسبت به سه ماهه اول ۲۰۱۸ میلادی افزایش یافته است. همچنین فیس بوک صحت سخنان جذب کننده‌های نیرو را انکار می‌کند اما به طور دقیق اشاره نکرد کدام بخش‌های آمار این افراد اشتباه بوده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.