تلفن همراه

گجت

May 17, 2019
18:25 جمعه، 27ام اردیبهشتماه 1398
کد خبر: 99641

اسپیکرهای هوشمند مردسالاری می‌کنند!

بنابر نظرسنجی جدید ساعت "YouGov"، دستگاه‌های هوشمند خانگی در تشخیص مردان بهتر از زنان عمل می‌کنند.
 
به گزارش دیلی میل، در نظرسنجی ۶۷ درصد صاحبان زن اسپیکرهای هوشمندی مانند "الکسا" و "گوگل" از عملکرد پاسخگویی این اسپیکرها ناراضی بودند و این د ر حالی بود که تنها ۵۴ درصد صاحبان مرد از پاسخگویی آنها رضایت نداشتند.
 
این نظرسنجی همچنین نشان داد گرچه مردان با دستگاه‌هایشان گستاخانه رفتار می‌کنند اما دستگاه آنها مشکلات کمتری در پاسخگویی دارند.
 
براساس نتایج نظرسنجی، پاسخگویی دستگاه‌های هوشمند به مردان بهتر از زنان است و این در حالی است که زنان با دستگاه‌های خود بهتر برخورد می‌کنند. تقریباً نیمی از زنان (۴۵ درصد) آنها پس از استفاده از دستگاه‌ها از آنها تشکر می‌کنند اما تنها ۳۰ درصد مردها این کار را انجام می‌دهند.
 
بیش از نصف مردان (۶۶ درصد) با دستگاه‌های خود هیچ مشکلی نداشتند که این مردسالاری این دستگاه‌ها را نشان می‌دهد چرا که تنها ۳۲ درصد زنان از این دستگاه راضی بودند.
 
"دلیپ رائو"(Delip Rao)، مدیرعامل و بنیانگذار شرکت"آر ۷ اسپیچ ساینسز "(R۷ Speech Sciences) که هوش مصنوعی برای درک گفتار استفاده می‌کنند، گفت: این دستگاه‌ها بیشتر متوجه فرکانس صدای یک شخص می‌شوند تا تن صدای او، و این به آن معنا است که "بسامد پایه" برای مردان در حدود ۱۲۰ هرتز و برای زنان ۲۰۰ هرتز است.
 
"بسامد پایه "(F۰) از مفاهیم آکوستیک است. بسامد پایه صوت، پایین‌ترین صوت ایجاد شده توسط هر شخص و در واقع صوت تولید شده پیش از تشدید است که برحسب هرتز اندازه‌گیری می‌شود. بسامد پایه در مدت زمان تولید گفتار، الگوی آهنگ را تشکیل می‌دهد. میانگین بسامد پایه طی گفتار محاوره‌ای در مردان میان ۱۰۰ تا ۱۵۰ هرتز و در زنان بین ۱۸۰ تا ۲۵۰ هرتز است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.