تلفن همراه

گجت

May 21, 2019
13:15 سه شنبه، 31ام اردیبهشتماه 1398
کد خبر: 99711

عینک هوشمند گوگل با قیمت ۹۹۹ دلار رونمایی شد

گوگل نسخه جدید عینک هوشمند خود به نام «گلس» را با قیمت ۹۹۹ دلار رونمایی کرد. این عینک مجهز به پلتفرم اسنپ دراگون XR۱ است و موتور هوش مصنوعی جدید در آن به کار رفته است.
به گزارش دیلی میل، نسخه جدید عینک هوشمند گوگل عرضه می‌شود. این شرکت فناوری روز گذشته از نسل دوم عینک‌های Glass خود و همچنین آپدیت های جدید رونمایی کرد.
 
دستگاه مذکور با قیمت ۹۹۹ دلار برای کارگران کارخانه‌ها و واحدهای صنعتی ارائه شده است. به گفته گوگل کارمندان از این عینک برای بررسی چک لیست‌ها یا دستورات و ارسال ویدئو و تصاویر بازرسی استفاده کرده اند.
 
در بیانیه گوگل آمده است: مشتریان شرکتی ما اعلام کرده اند Glass به آنها کمک کرده تا تولید با سرعت بیشتری انجام شده و همچنین کیفیت بهتری داشته است. از سوی دیگر پس از استفاده از عینک گلس از هزینه‌ها کاسته شده است. استفاده مشتریان از عینک گلس، بازخورد ارزشمندی را برای ما فراهم کرد تا نسخه جدید عینک Glass Enterprise Edition ۲ را ارتقا دهیم.
 
آخرین نسخه گوگل بر اساس پلتفرم اسنپ دراگون XR۱( متعلق به کوالکام) ساخته شده که مجهز به CPU سریع‌تر و موتور هوش مصنوعی جدید است.
 
همچنین مدیریت مصرف انرژی، عملکرد گجت قابلیت‌های ماشین یادگیری آن ارتقا یافته است. دوربین ارتقا یافته این دستگاه به کاربران اجازه می‌دهد ویدیوهایی با کیفیت ثبت کنند. همچنین یک پورت یو اس بی سی به دستگاه اضافه شده که شارژ را تسریع می‌کند. عمر باتری نیز ارتقا یافته است.
 
هرچند به نظر نمی‌رسد گوگل این عینک را به زودی برای مشتریان عمومی فراهم کند اما به نظر می‌رسد مشتریان صنعتی از آن استقبال می‌کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.