امنیت

May 28, 2019
17:01 سه شنبه، 7ام خردادماه 1398
کد خبر: 99808

مدیرعامل هوآوی اعلام کرد چین نباید اپل را مجازات کند

Huawei CEO.jpg

 

«رن ژنگفی» بنیانگذار و مدیرعامل شرکت چینی هوآوی که این روزها به واسطه تحریم‌های آمریکا بسیار مورد هدف قرار گرفته است از بزرگترین رقیب خود در ایالات متحده یعنی اپل حمایت کرد.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) آقای ژنگفی طی مصاحبه‌ای با خبرگزاری بلومبرگ در مورد درخواست‌های صورت گرفته در چین برای تحریم اپل اعلام کرد که او مخالف هرگونه اقدام تلافی‌جویانه از سوی پکن در مقابل رفتارهای آمریکا است و چنین اقداماتی تنش میان دو کشور را تشدید می‌کند.

ژنگفی در این خصوص گفت: «اول از همه باید بگویم که چنین اتفاقی نخواهد افتاد. نکته دومی که در این زمینه وجود دارد این است که اگر چنین اتفاقی صورت گیرد، من نخستین نفری خواهم بود که به این اتفاق اعتراض می‌کنم».

او در ادامه توضیح داد: «اپل از شرکت‌های پیش‌رو در جهان محسوب می‌شود. اگر اپل وجود ندشت، هرگز اینترنت موبایلی هم روی کار نمی‌آمد. اپل آموزگار من است، در مقابل ما پیش می‌رود، ما به عنوان دانش‌آموز چرا باید با معلم خود مخالف باشیم؟».

باید توجه داشت این صحبت‌ها در حالی بیان شده است که شرکت آقای ژنگفی با بحران جدی تحریم‌های آمریکا مواجه است.

وزارت بازرگانی آمریکا اوایل ماه جاری شرکت هوآوی را در لیست سیاه خود قرار داد و به صورت کاملا موثر آن را از تمام مراودات مالی و تجاری با شرکت های آمریکایی منع کرد.

این ممنوعیت همکاری شرکت‌های گوگل و ARM را مجبور کرد تا همکاری‌های خود را با شرکت چینی متوقف کنند. بزرگترین اپراتورهای موبایلی در بریتانیا و ژاپن نیز موظف شدند عرضه گوشی‌های هوشمند هوآوی در بازار را به تعویق بیاندازند.

 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.