5G, 6G, vRAN, OpenRAN

تلفن همراه

فناوری

May 31, 2019
18:17 جمعه، 10ام خردادماه 1398
کد خبر: 99873

تجهیز ناوگان هوایی به ۵G

 
تمامی ایرلاین‌های آمریکایی و کانادایی تا سال ۲۰۲۱ میلادی به شبکه اینترنت وایرلس ۵G درون پروازی تجهیز خواهند شد.
 
به گزارش ایسنا، اوکلی تورن، مدیر ارشد اجرایی شرکت گوگو (Gogo) که در زمینه برقراری شبکه‌های ارتباطی و اینترنتی درون پروازی با ایرلاین‌های مختلف در جهان همکاری و فعالیت می‌کند، اعلام کرده است که اینترنت مجهز به شبکه نسل پنجم اینترنت ۵G به تمامی مسافران پروازهای آمریکایی و کانادایی این امکان را خواهد داد تا در حین پرواز نیز به انجام کار و فعالیت‌های موردنظر خود بپردازند و از خدمات اینترنت پرسرعت نسل جدید شبکه‌های مخابراتی بهره‌مند شوند.
 
با توجه به افزایش تقاضا برای استفاده از اینترنت و جایگزینی آن با تماس‌های تلفنی در حین پرواز، در حال حاضر شرکت‌های هواپیمایی بزرگ در جهان با همکاری شرکت‌های فعال در حوزه تکنولوژی و ارتباطات، امکان استفاده از اینترنت وای فای را برای تعداد زیادی از هواپیماهای فعال در خطوط هوایی خود را برای بهره‌مندی مسافران فراهم کرده‌اند.
 
این شرکت با بیان این که بدین وسیله مسافران در طول مدت سفر با اتصال به اینترنت احساس خستگی و بی حوصلگی نکرده و قادر خواهند بود با خانواده اقوام و دوستان خود در ارتباط باشند و در صورت لزوم به دانلود و تماشای محتوای مورد نظر خود با بیشترین سرعت و بهترین کیفیت بپردازند، از لزوم راه اندازی این شبکه اینترنت وایرلس مجهز به پشتیبانی از فناوری ۵G درون پروازی سخن گفته است.
 
طبق بیانیه جدید این شرکت که در وب سایت the verge ذکر شده است، گفته می‌شود تمامی ایرلاین‌های کانادایی و آمریکایی تا پایان سال ۲۰۲۱ میلادی به اینترنت پرسرعت ۵G درون پروازی مجهز خواهند شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.