اپلیکیشن

تلفن همراه

فناوری

فناوری‌های پوشیدنی

گوشی

لوازم جانبی

June 4, 2019
5:24 سه شنبه، 14ام خردادماه 1398
کد خبر: 99995

درون کنفرانس اپل ۲۰۱۹

همشهری آنلاین: کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل کنفرانسی است که به شکل سالیانه در کالیفرنیا و به وسیله شرکت اپل برگزار می‌شود.
 
 
 
کنفرانس WWDC سال گذشته از معدود مراسم‌هایی بود که اپل از هیچ محصول سخت‌افزاری پرده‌برداری نکرد. باید یادآوری کنیم که طی چند ماه گذشته، این شرکت بیشتر گجت‌های خود را بی‌سروصدا معرفی کرده است و این نشان می‌دهد که اپل بیش‌ازپیش می‌خواهد به عنوان یک کمپانی سرویس‌محور شناخته شود. همین رویکرد هفته گذشته برای نسل جدید مک‌بوک هم تکرار شد.
 
در هر صورت، بعد از اینکه گوگل و مایکروسافت رویداد نرم‌افزاری خود را برگزار کردند، حالا نوبت اپل است که از جدیدترین خبرهای نرم‌افزاری خود پرده‌برداری کند. با توجه به گزارش‌های منتشر شده، می‌توانیم تا حد زیادی انتظاراتمان را از کنفرانس WWDC ۲۰۱۹ مطرح کنیم. در ادامه همراه ما باشید.
 
iOS ۱۳
 
4331680.jpg
 
پرسروصداترین قابلیتی که قرار است در iOS ۱۳ عرضه شود، حالت تاریک گسترده است. این حالت جذابیت زیادی دارد و برای نمایشگرهای اولد می‌تواند مصرف باتری را کاهش دهد. مانند macOS، اپل مطمئناً این حالت را برای اپلیکیشن‌های خود به ارمغان می‌آورد. لازم به ذکر است که همین حالا هم بسیاری از اپلیکیشن‌ها از حالت تاریک پشتیبانی می‌کنند.
 
از بین دیگر تغییرات ظاهری می‌توانیم به بازطراحی اپلیکیشن Health اشاره کنیم. یکی دیگر از مشخصه‌هایی که می‌توانیم انتظارش را داشته باشیم، قابلیت تبدیل آیپدها به نمایشگر ثانوی برای کامپیوترهای مک است.
 
در ادامه نباید به‌روزرسانی اپلیکیشن‌های Mail، Maps و Home را از قلم بیندازیم. ظاهراً اپل iOS ۱۳ را طوری توسعه داده که حتی گجت‌های قدیمی هم بتوانند آن را با سرعت بالایی اجرا کنند. با توجه به اینکه این روزها کاربران مدت طولانی‌تری از گجت‌های خود استفاده می‌کنند، این قابلیت بدون شک مورد استقبال کاربران زیادی قرار می‌گیرد.
 
MacOS ۱۰.۱۵
 
WWDC-2019-3.jpg
 
اول از همه باید بگوییم که با توجه به نام‌گذاری نسخه‌های اخیر macOS، اپل اسم یکی از مناظر طبیعی را برای نسخه جدید این سیستم‌عامل انتخاب خواهد کرد. در کنفرانس WWDC سال گذشته اپل اعلام کرد macOS از برخی از اپلیکیشن‌های آیپد پشتیبانی می‌کند و در کنفرانس امسال می‌توانیم انتظار ارائه‌ی جزئیات بیشتری را برای این موضوع داشته باشیم.
 
برنامه بلندمدت اپل این است که توسعه‌دهندگان بتوانند اپلیکیشن‌های آیپد را بدون بازنویسی در کد برای پلتفرم مک عرضه کنند. مایکروسافت هم چنین هدفی در سر داشت که البته موفقیت‌آمیز نبود. علاوه بر ارائه‌ی تعداد بیشتری از اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های آیپد مانند Screen Time و Siri Shortcuts برای macOS، انتظار ارائه‌ی اپلیکیشن اختصاصی اپل موزیک را هم می‌توانیم داشته باشیم و دیگر این سرویس بخشی از آیتونز نخواهد بود.
 
همانطور که iOS ۱۳ موجود در آیپد قرار است بیش از پیش محیط نرم‌افزاری کامپیوترهای مک را به ذهن متبادر کند، کامپیوترهای مک هم قرار است با بهره‌گیری از اپلیکیشن‌های آیپد شباهت بیشتری به پلتفرم iOS پیدا کنند. اپل سال گذشته اعلام کرد که این دو پلتفرم ادغام نمی‌شوند، ولی روزبه‌روز مرز بین آن‌ها باریک‌تر می‌شود.
 
WatchOS ۶
 
WWDC-2019-4.jpg
 
اپل واچ همچنان موفق‌ترین ساعت هوشمند موجود در بازار محسوب می‌شود و اپل نمی‌خواهد به این راحتی‌ها این موقعیت را از دست بدهد. سیستم‌عامل این گجت موسوم به WatchOS در ابتدا تا حد زیادی به iOS وابسته بود ولی روزبه‌روز وابستگی آن کمتر می‌شود و حالا طبق گزارش‌های منتشر شده، نسخه جدید از اپ استور اختصاصی بهره می‌برد.
 
این یعنی کاربران آن بدون نیاز به بهره‌گیری از آیفون می‌توانند اپلیکیشن‌های موردنظر خود را دانلود و نصب کنند.   اپل واچ در سال‌های اخیر عمدتا به یک گجت سلامت‌محور تبدیل شده ولی حالا اپل می‌خواهد در کنار این مشخصه‌ها، قابلیت‌هایی مانند امکان ضبط صدا، بهره‌گیری از کتاب‌های صوتی و موارد دیگر را برای این سیستم‌عامل به ارمغان بیاورد. در نهایت، قرار است واچ‌فیس‌های جدیدی برای اپل واچ عرضه شود و همچنین اپلیکیشن‌ها بتوانند در این فضای محدود اطلاعات مفیدتری را نمایش دهند.
 
در نهایت روز دوشنبه هفته جاری در ساعت ۹.۳۰ دقیقه شب به وقت ایران، این مراسم آغاز می‌شود و به همین خاطر به‌زودی از برنامه‌های اپل در زمینه‌ی نرم‌افزاری باخبر خواهیم بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.