رسانه‌های اجتماعی

June 9, 2019
14:07 یکشنبه، 19ام خردادماه 1398
کد خبر: 100103

بهره‌برداری از سامانه «امداد و نجات» پیام‌رسان گپ در انتظار پاسخ هلال احمر

مدیر پیام‌رسان گپ اعلام می‌کند که پس از گذشت سه ماه از راه‌اندازی سامانه «امداد و نجات مکان‌محور» روی این پیام‌رسان که برای کمک‌رسانی در موقع بحران طراحی شده، هنوز سازمان هلال احمر برای بهره‌برداری از این سامانه اعلام آمادگی نکرده‌ است.
مهدی انجیدنی، مدیرعامل پیام‌رسان گپ در مورد علت بی‌پاسخ ماندن خواسته‌ آنها از هلال احمر برای استفاده از سامانه امداد و نجات گپ در مواقع بحران گفت: «پنجم فروردین ماه در یک نامه رسمی به  رئیس هلال‌احمر اعلام کردیم که سامانه‌ای راه‌اندازی کرده‌ایم که می‌تواند به آنها برای مدیریت در شرایط بحران کمک کند و برای تحویل این زیرساخت هم به هلال احمر اعلام آمادگی کردیم. برای اینکه این کار سرعت بیشتری بگیرد شخص آقای ناظمی، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز تلفنی با آقای پیوندی هماهنگی‌های لازم را انجام دادند؛ اما همچنان این نهاد به درخواست بهره‌برداری از این سامانه پاسخ نداده‌اند.»
 
 
او ادامه داد: « نامه ما به معاونت‌های موجود در سازمان هلال احمر مانند معاونت فنی و پشتیبانی و سازمان داوطلبان هلال احمر ارجاع داده شد. سپس در سازمان هلال احمر جلساتی برگزار کردند. ما در آن جلسات سامانه را به آنها معرفی کردیم. اما در نهایت جوابی به ما ندادند. انگار نه انگار که نیاز مهمی در کشور وجود دارد و ما می‌خواهیم ابزاری آماده و رایگان را در اختیار این سازمان قرار دهیم.»
 
انجیدنی درپاسخ به سوالی در مورد جزئیات جلسه‌ها با هلال‌احمر بیان کرد: «در این جلسه‌ها با معاون فنی سازمان هلال احمر صحبت‌هایی کردیم و آنها بسیار شگفت‌زده شدند. در جلسه‌‌های بعدی همکاران دیگری از تیم فنی هم حاضر شدند و سامانه را بررسی کردند. چون سیستم کاملا براساس استانداردهای امداد و نجات دنیا راه‌اندازی شده است و در ضمن سیستمی است که در کشور وجود ندارد و به این سیستم‌ها نیاز داریم. بعد از این جلسه‌ها انتظار داشتیم که بلافاصله همکاری خود را با سازمان هلال احمر آغاز کنیم چون تولید ونگهداری و پشتیبانی این سامانه رایگان بود و هزینه‌ای برای سازمان هلال احمر ندارد.»
به گفته انجیدنی در این زمینه شرکت ایرانسل هم اعلام آمادگی کرد تا در کنار سازمان هلال احمر به صورت گسترده این سامانه را معرفی کند و به مردم استفاده از این سامانه  آموزش داده شود تا آنها به راحتی از این سامانه برای مدیریت در شرایط بحران بهره‌مند شوند؛ اما با وجود این تلاش‌ها هنوز هلا‌ل‌احمر واکنشی به استفاده از این سامانه نشان نداده‌ است.
 
اواسط فروردین ماه سال جاری و بعد از وقوع سیل در مناطق شمالی و جنوبی کشور، مدیرعامل پیام‌رسان گپ در توئیتر خود از راه‌اندازی دو سامانه آموزشی و اطلاع‌رسانی در مواقع بحران و راه‌اندازی سامانه امداد و نجات مکان‌محور (LBRS) خبر داد و اعلام آمادگی کرد که این سامانه می‌تواند به هلال احمر در مدیریت بحران‌های طبیعی کمک کند. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.