سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

June 10, 2019
15:07 دوشنبه، 20ام خردادماه 1398
کد خبر: 100140

بهترین نرم‌افزارهای ویرایش فیلم

بدون شک یکی از مهم‌ترین ابزارهای تولید محتوا، نرم‌افزارهای قدرتمند ویرایش فیلم و تصویر است که به کاربران و محتواگذاران در فضای مجازی امکان برتری و موفقیت بیشتری را می‌دهد.
 
با توجه به آنکه این روزها تولید محتوا در فضای اینترنت بیش از پیش از اهمیت خاص و بسزایی برخوردار شده است، بسیاری از محتوا گذاران و کاربران سیستم‌های ویندوزی به دنبال بهترین نرم افزارهای ویرایش فیلم و تصویر هستند تا بتوانند به سادگی، در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با بالاترین کیفیت، ویدئوهای ضبط شده خود را ویرایش کرده و آن را آماده پخش بر روی صفحات کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی نظیر یوتیوب و اینستاگرام کنند تا خیل عظیمی از فالوورها و دنبال کنندگان آنها بتوانند با مشاهده آن، از کیفیت تصویر بالا و محتوای جذاب آن بهره ببرند.
 
بر اساس گزارش وب سایت creativebloq، با اینکه بسیاری از محتوا گذاران از بهترین نرم افزارهای موجود در بازار خبر دارند و همواره از آن استفاده می‌کنند، اما بسیاری از کارشناسان فعال در این حوزه با بررسی دقیق تمامی نرم‌افزارهای ویرایش فیلم، به یک رده بندی منطقی و نهایی دست یافتند که برای بسیاری از کاربرانی که تاکنون تجربه کار با چنین برنامه‌های پیشرفته‌ای را نداشته‌اند، مفید و سودمند واقع خواهد شد.
 
این گزارش به ترتیب بهترین نرم افزارهای ویرایش فیلم و ویدئوهای ضبط شده را معرفی می‌کند:
 
۱. ادوب پریمیر پرو سی سی (Adobe Premiere Pro CC )
 
نرم افزارهای ویرایش فیلم که توسط شرکت ادوب توسعه داده شده‌اند، بدون شک بهترین و معروف ترین برنامه‌های موجود در بازار رایانه به شمار می‌روند. این برنامه در هر دو پلتفرم ویندوز و مک او اس قابل استفاده، نصب و دانلود است و از قابلیت‌های برجسته آن می‌توان به ویرایش سه بعدی (۳D editing) و ادیت چند دوربینی (Multi-cam) اشاره کرد.
 
اگر شما از کاربران یک رایانه مبتنی بر سیستم عامل ویندوز هستید، به طور قطع استفاده از این نرم افزار برای هدف شما بهترین گزینه ممکن به شمار خواهد آمد.
 
۲. ادوب پریمیر المنتز (Adobe Premiere Elements )
 
این نرم افزار نیز برای هر دو پلتفرم ویندوز و مک او اس قابل استفاده و دانلود است و کاربران سیستم‌های رایانه قادر خواهند بود از این برنامه قدرتمند و معروف برای ویرایش تصاویر و ویدئوهای موردنظر خود بهره ببرند. از قابلیت‌های برجسته آن می‌توان به ثابت سازی ویدئو (Video stabilization)، تشخیص چهره (face detection) و حرکت یابی خودکار ( automatic motion tracking ) اشاره کرد.
 
کاربران برای بیان مزایای این نرم افزار قدرتمند از رابط کاربری آسان و قابلیت‌های منحصر بفرد و متعدد آن نام بردند که البته به عقیده برخی از آنها، این نرم افزار نسخه‌ای از برنامه‌های آدوب است که برای کاربران آماتور مناسب است و آن دسته از کاربرانی که بدنبال کار فوق قدرتمند و حرفه‌ای هستند، چندان حرفی برای گفتن ندارد.
 
۳. فاینال کات پرو ایکس (Final Cut Pro X )
 
این نرم افزار تنها برای رایانه‌های مبتنی بر سیستم عامل مک او اس (اپل) قابل دانلود و استفاده است و با قابلیت‌های منحصر بفردی که دارد، تجربه لذت بخشی از ویرایش فیلم و تصویر را برای کاربران و علاقمندان به محتوا گذاری به ارمغان می‌آورد.
 
از مهم‌ترین قابلیت‌های آن می‌توان به ادیت چند دوربینی و بالانس فوق هوشمند رنگ بندی تصویر اشاره کرد.
 
البته به عقیده کارشناسان، این نرم افزار برخلاف قدرت و کیفیت بالایی که در تنظیم و ویرایش تصویر دارد، قیمت بسیار بالایی نسبت به سایر نسخه‌های مشابه خود دارد که موجب شده است استقبال از آن به نسبت رضایتمندی کاربران، کمتر از حد معمول باشد.
 
۴. کاین مستر (KineMaster)
 
کاین مستر یک اپلیکیشن موبایلی برای سیستم عامل‌های اندروید و آی او اس (iOS ) است که به کاربران گوشی‌های هوشمند این امکان را می‌دهد تا جایی که سیستم‌های موبایل به آنها اجازه می‌دهد ویدئوهای موردنظرشان را ویرایش کنند و افکت های لازم را بر روی آن ایجاد کنند. همچنین این اپلیکیشن از طریق فروشگاه‌های آنلاین گوگل پلی استور و اپ استور اپل به صورت رایگان قابل دسترسی، دانلود و استفاده است.
 
۵. کورل ویدئو استودیو اولتیمت ۲۰۱۹ (Corel VideoStudio Ultimate ۲۰۱۹)
 
این نرم افزار فوق پیشرفته نیز تنها برای پلتفرم سیستم عامل‌های ویندوزی قابل دانلود، نصب و استفاده است که به هر دو دسته کاربران آماتور و حرفه‌ای این امکان را می‌دهد تا به سادگی و با بهترین کیفیت به ویرایش فیلم و تصاویر موردنظر خود بپردازند.
 
البته به عقیده بسیاری از کارشناسان فعال در این حوزه، این نرم افزار نیاز بسیاری از کاربران حرفه‌ای را ارضا نمی‌کند و برای استفاده آنها کافی نیست ولی گزینه مناسبی برای کاربران آماتور به شمار خواهد آمد.
 
۶. سایبرلینک پاور دیرکتور ۱۷ اولت را (CyberLink PowerDirector ۱۷ Ultra)
 
این نرم افزار نیز که تنها برای رایانه‌های ویندوزی قابل استفاده و دانلود است، به قابلیت‌های منحصر بفردی همچون ادیت چند دوربینی، ویدئوی ۳۶۰ درجه و حرکت یابی مجهز است.
 
۷. لایت ورکس (Lightworks)
 
این نرم افزار برای هر سه پلتفرم ویندوز، مک او اس و لینوکس قابل دانلود، نصب، استفاده و اجراست و به کاربران و علاقمندان به محتوا گذاری و ویرایش فیلم این امکان را می‌دهد تا با بهره گیری از قابلیت‌های جدید و ابزارهای قدرتمند، ویدئوهای ثبت و ضبط شده در دوربین خود را در رایانه خود ویرایش کرده و آن را مناسب بارگذاری و آپلود در شبکه‌های اجتماعی کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.