تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

June 11, 2019
15:48 سه شنبه، 21ام خردادماه 1398
کد خبر: 100184

سورنا سناری در اینوتکس: برای آمدن به این نمایشگاه باید شلوار جین می‌پوشیدیم

هشتمین دوره نمایشگاه فناوری و نوآوری در حالی برگزار شد که معاون رئیس‌جمهور در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه اعلام کرد برای آمدن به این نمایشگاه باید شلوار جین می‌پوشیدیم.
 
به گزارش فارس، نمایشگاه بین‌المللی تهران این روزها محل حضور نسل جدید کارآفرینان است، جوانان ایرانی این روزها در نمایشگاه فناوری و نوآوری گرد هم آمدند و محصولاتی را ارائه دادند که حتی معاون رئیس جمهور با دیدن‌شان به وجد می‌آید و می‌خواهد همپا و هم‌سن آنان باشد.
 
هشتمین دوره نمایشگاه فناوری و نوآوری (اینوتکس) از روز گذشته در نمایشگاه بین‌المللی تهران آغاز به کار کرد، این نمایشگاه با هدف افزایش تعامل بین سرمایه‌گذاران و استارت آپ‌ها برگزار شده که تا 22 خرداد ماه نیز ادامه دارد.
 
نمایشگاه اینوتکس با شعار «اکوسیستم نوآوری و فناوری زیر یک سقف» میزبان بیش از 400 استارت آپ است.
 
هیجان نمایشگاه معاون رئیس جمهور را به اشتیاق جوانی انداخت
 
شرکت‌های دانش‌بنیان در این نمایشگاه حضور فعال و باهیجانی را به نمایش گذاشتند به طوری که سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در مراسم افتتاحیه نمایشگاه در ابتدای صحبت‌هایش گفت: در این نمایشگاه باید شلوار جین می‌پوشیدیم چرا که همه جوان هستند و یک اکوسیستم استارت آپی را با همدلی جوانی در کنار هم ایجاد کرده‌اند.
 
ستاری با بیان اینکه استارت‌آپ‌ها وارد عمل شدند و بخش سنتی را از مسیر خارج می‌کنند، گفت: بازار سنتی باید بداند که راهی جز سرمایه‌گذاری روی جوانان ندارد و در کنار یکدیگر می‌توانند با اقتصاد سنتی مبارزه کنند.
 
محصولات متنوعی که از فکر جوانان ایرانی نشأت گرفته است
 
در نمایشگاه اینوتکس اپلیکیشن ثبت اطلاعات سلامتی ارائه شد که افراد می‌توانستند از طریق این اپلیکشن اطلاعات سلامتی خود نظیر فشار خون، وزن و قند خون خود را اندازه بگیرند، همچنین نرم‌افزار تبدیل گفتار به متن نیز در این نمایشگاه ارائه شد.
 
کرم‌ها و پمادهای درمان برخی بیماری‌ها مانند زخم بستر یا زخم پای دیابتی از دیگر محصولات دانش‌‌بنیان ارائه شده در این نمایشگاه بود.
 
همچنین خدمات آزمایشگاهی و مشاوره در زمینه آنالیز و تحقیقات و فرمولاسیون در این نمایشگاه ارائه شد.
 
یک شرکت دانش‌بنیان نیز اپلیکیشن ارائه آنلاین پارکینگ‌ها را به نمایشگاه آورده بود تا رانندگان بدون استرس بتوانند برای پارک خودروی خود اقدام کنند.
 
شبیه‌سازی‌هایی نیز در این نمایشگاه ارائه شده بود، بازدید کنندگان از این نمایشگاه می‌توانستند از شبیه‌سازی‌های فوتبال و رالی استفاده کنند.
 
فروشگاه‌های اینترنتی نیز اپلیکیشن‌های خود را به این نمایشگاه آوردند تا بازدید کنندگان با نصب این اپلیکشین‌ها به راحتی بتوانند محصولات مورد نیاز خود را خریداری کنند.
 
محلی نیز برای تبادل اطلاعات و مذاکره شرکت‌های دانش‌بنیان با صنعتی‌ها تعبیه شده بود که نمایندگان شرکت‌ها و صنایع در کنار یکدیگر به مذاکره برای برقراری ارتباط می‌پرداختند.
 
به گفته معاون رئیس جمهور، نمایشگاه اینوتکس می‌تواند محلی برای تولد نسل جدید کارآفرینان باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.