تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

June 19, 2019
17:16 چهارشنبه، 29ام خردادماه 1398
کد خبر: 100373

عقد چند قرارداد دانش‌بنیان در حوزه مواد موثره دارویی جدید در حال انجام است

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: این معاونت مبلغ قابل توجهی برای مواد موثره دارویی جدید چه در حوزه بیوتکنولوژی و چه شیمیایی تخصیص داده است و در حال عقد قرارداد با شرکت‌های دانش‌بنیان هستیم.
 
سورنا ستاری روز چهار شنبه در گردهمایی مدیران توسعه فناوری و روسای مراکز رشد دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور در سالن همایش رازی و در مراسم رونمایی از هفت محصول فناورانه حوزه سلامت افزود: بخش کوچکی از توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان به نمایش گذاشته شده است، ما بیش از ۶۰ مورد قرارداد در زمینه فناوری با معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت داریم.
وی بیان کرد: خود معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به صورت جدی در حوزه بهداشت و تجهیزات پزشکی و حوزه دارویی کار می‌کند. سال گذشته بیشترین اعتباراتمان، مخصوص اعتبارات در بخش توسعه فناوری در حوزه بهداشت بود. عدد قابل توجهی برای مواد موثره دارویی جدید چه در حوزه بیوتکنولوژی و چه در زمینه شیمیایی تخصیص داده شده و در حال عقد قرارداد با شرکت‌های دانش‌بنیان هستیم.
ستاری ادامه داد: نسل جدید شرکت‌های دانش‌بنیان آینده این حوزه در توسعه تکنولوژی و فناوری هستند، امیدواریم چیزهایی که وارد زندگی مردم می‌شود کمک کند به اینکه مردم زندگی بهتری داشته باشند.
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: فضای تحریم کمک کرده که این شرکت‌ها در مواردی که تا حالا وارد نشده بودند و مقدار قابل توجهی هم واردات تجهیزات و مواد اولیه دارویی و داروها بوده، از این طریق اشتغال ایجاد شود و شرکت‌های دانش‌بنیان در این حوزه فعالیت کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.