امنیت

فناوری اطلاعات

June 23, 2019
15:38 یکشنبه، 2ام تیرماه 1398
کد خبر: 100450

آمریکا مدعی حمله سایبری به سیستم های کنترل موشکی ایران شد

آمریکا بعد از سقوط پهپاد نظامی خود کماکان برای ایجاد جو سنگین رسانه ای علیه ایران تلاش می کند و از همین رو مدعی حمله سایبری به سیستم های کنترل موشکی کشور شده است.
 
به گزارش انگجت، روزنامه واشنگتن پست گزارشی به چاپ رسانده و مدعی شده با چراغ سبز دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا یک حمله سایبری برای از کار انداختن رایانه های کنترل کننده سیستم موشکی ایران در شب 20 ژوئن اجرا شده است.
 
هنوز مشخص نیست حملات یادشده موثر بوده اند یا نه و جمهوری اسلامی ایران نیز در این زمینه واکنشی از خود نشان نداده است. رسانه های امریکایی با جنجال آفرینی فراوان مدعی تاثیرگذاری حملات یادشده هستند، اما شواهدی که ادعاهای آنها را تایید کند وجود ندارد و به نظر می رسد این ادعا نیز یک بلوف رسانه ای با هدف تحت تاثیر قراردادن افکار عمومی در جهان وکسب وجهه برای اعتبار از دست رفته کاخ سفید بعد از نابودی پهپاد گرانقیمت آمریکایی توسط سامانه های موشکی بومی ایران باشد.
 
مقامات رسمی آمریکا هنوز در مورد این گزارش اظهار نظر نکرده اند و فرماندهی سایبری این کشور نیز با این استدلال که قصد ندارد با اظهار نظر در این زمینه عملیات خود را به خطر بیندازد در این زمینه سکوت کرده است.
 
چند روز قبل آمریکا مدعی نفوذ یک بدافزار این کشور در شبکه توزیع برق روسیه نیز شده بود. جان بولتون مشاور امنیت ملی ترامپ هفته گذشته از گسترش دامنه جنگ سایبری با دشمنان آمریکا و آمادگی این کشور در این زمینه خبر داده بود. آمریکا قبلا با طراحی ویروس استاکس نت تلاش کرده بود در صنعت هسته ای صلح امیز ایران نیز خرابکاری کند که با هشیاری کارکنان سایت های هسته ای کشور این تلاش ها ناکام مانده بود.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.