اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

مخابرات فضایی

June 29, 2019
17:58 شنبه، 8ام تیرماه 1398
کد خبر: 100546

رفع چالش‌ها به کمک فناوری فضایی

  
داده‌های ماهواره‌ای و فناوری فضایی توانایی رفع چالش‌هایی را در حوزه محیط‌زیست، کشاورزی و خدمات شهری دارند به همین منظور صندوق نوآوری و شکوفایی با حمایت سازمان فناوری اطلاعات، رویداد سه روزه‌ای را ترتیب داده است.
«شبنم یزدانی» مدیرکل توسعه کسب و کارهای فضا پایه سازمان فضایی درباره رویدادی که از ۱۶ تا ۱۸ تیرماه برگزار خواهد شد، گفت: صندوق نوآوری شکوفایی رویداد سه روزه‌ای را برنامه‌ریزی کرده است، برای این منظور از مدتی قبل شناسایی و دعوت از شرکت‌های فضایی فعال در حوزه خدمات و فناوری به ویژه شرکت‌های دانش بنیان را آغاز کرد تا با ارائه تسهیلات و کمک‌های مالی بتوانند طرح‌های مدنظر آنها را بررسی کنند.
وی افزود: توسعه بازار از مهم‌ترین اتفاقاتی است که در این رویداد به وقوع می‌پیوندد، سازمان فضایی با همکاری نهادهای دیگر مانند پژوهشگاه فضایی، سازمان محیط‌زیست، استانداری چهارمحال و بختیاری، شهرداری و وزارت راه و شهرسازی در نظر دارد نیازهای حوزه فضایی را به شرکت‌های فعال انتقال دهد، این شرکت‌ها زمانی که مخاطب این چالش‌ها قرار گیرند می‌توانند با استفاده از فناوری‌های فضایی و های‌تک برای آن‌ها پاسخی پیدا کنند.
مدیرکل توسعه کسب و کارهای فضا پایه سازمان فضایی تصریح کرد: به موازات این سه روز نیز، نمایشگاهی برگزار می‌شود تا شرکت‌ها محصولات و ایده‌های مورد نظر خود را ارائه دهند.
یزدانی در ادامه به این مسئله اشاره کرد که هنوز برای شرکت در این نمایشگاه فرصت باقی است و علاقمندان می‌توانند از طریق روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی و همچنین سازمان فضایی برای حضور در این نمایشگاه اقدام کنند.
وی درباره این رویداد گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی برگزاری چنین رویدادهایی را در برنامه کاری خود داشته اما در حوزه فضایی اولین مرتبه است که این رویداد برگزار می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: شرکت‌های حوزه فناوری و فناوری فضایی با شرکت در این رویداد این فرصت را پیدا می‌کنند تا چالش‌هایی که در حوزه‌های مختلف مانند محیط‌زیست وجود دارد را از طریق داده‌های ماهواره‌ای و فناوری فضایی، رفع کنند.
یزدانی به نقش سازمان فضایی در این رویداد اشاره کرد و گفت: سازمان به عنوان تسهیل‌گر چالش‌هایی که در این بین وجود دارد را شفاف می‌کند، ما به شرکت‌ها و نهادهای مختلف کمک می‌کنیم تا نیاز فناورانه خود را دقیق‌تر بشناسند و از بخش خصوصی و توانمندی‌هایی که در حوزه فضایی و فناوری دارند، برای رفع آن‌ها استفاده کنند.
یزدانی در پایان گفت: این رویداد دو هدف مهم را دنبال می‌کند، یکی توسعه بازار برای اعلام نیازها و قراردادن آنها در اختیار بخش خصوص و دیگری تسهیلات مالی که طی این روند در اختیار این شرکت‌های قرار خواهد گرفت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.