اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

July 5, 2019
22:37 جمعه، 14ام تیرماه 1398
کد خبر: 100730

سازمان ICT شهرداری تهران میگوید سامانه «تهران من» اختلال ندارد

 
تهران من
 
سامانه تهران من درگاه واحد ارتباط شهرداری با شهروندان است. کار سرویس‌های سامانه تهران من از فروش، رزرو و مشاهده طرح ترافیک آغاز شد و در گام دوم برخی از سرویس‌های حوزه شهرسازی، مانند استعلام طرح تفصیلی روی این سامانه قرار گرفت. روی این پلتفرم سرویس‌های دیگری مانند پرداخت عوارض نوسازی و پسماند، شارژ کارت بلیط الکترونیکی، اتصال سامانه ۱۳۷ به این پلتفرم (جهت دریافت نظرات شهروندان و ارجاع آن به شهرداری)، اطلاعات کیفیت هوا و سرویس‌های شهرسازی، تجمیع شده است.
سر زدن به سامانه «تهران من» برای متقاضیان دریافت طرح ترافیک یا زوج و فرد، به یک کار روتین تبدیل شده است؛ مشکل این روزها اینکه به واسطه حجم گسترده مراجعه به این سایت، گاهی در زمان پیک مصرف، امکان دارد کاربران نتوانند وارد سایت شوند یا خدمت موردنظرشان را دریافت کنند.
 
گذشته از هجوم کاربران در یک بازه زمانی، سامانه تهران من با بیش از ۱۰ سامانه دیگر در تعامل است و به فراخور هر خدمت باید از آن‌ها استعلام بگیرد. چنانچه آن سایت‌ها به هر دلیلی در دسترس نباشد یا به دلیل تعداد بالای کاربران نتوانند استعلام مورد نظر را ارائه کنند، ممکن است سامانه تهران من نیز کمی کند شود.
 
سامانه «تهران من» از اول تا دهم تیرماه و با آغاز طرح «کنترل آلودگی هوا» و حذف طرح زوج یا فرد پذیرای ثبت نام بیش از ۶۹۸ هزار و ۷۹۹ نفر از شهروندان بوده است که مجموع کاربران این سامانه را به یک میلیون و ۴۴۷ هزار و ۴۴۷ رسانده است.
 
سینا علی‌محمدی مدیر روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا درباره وضعیت حضور کاربران در این سامانه گفت: سامانه تهران من به نشانی my.tehran.ir در ۱۰ روز گذشته با توجه به آغاز طرح کنترل آلودگی هوا و لزوم ثبت نام شهروندان برای تردد با خودروهای خود در این محدوده با حجم عظیمی از کاربرانی که همزمان به این سامانه مراجعه کرده‌اند روبرو بوده است و در همین مدت کوتاه حدود ۶۹۸ هزار و ۷۹۹ کاربر در آن نسبت به ثبت نام و ایجاد حساب شهروندی اقدام کرده‌اند و پیش بینی می‌شود تا پایان تیرماه این عدد از مرز دو میلیون عبور کند.»
 
وی افزود: به طور معمول تعداد کاربران آنلاین هم‌زمان در ساعت پیک در سامانه به بیش از ۱۰ هزار نفر می‌رسد و این سامانه اکنون با بیش از ۱۲ سامانه دیگر مثل ثبت احوال، ثبت شرکت‌ها، سیمفا، پلیس، بانک و پست در ارتباط است و خدمات مرتبط را از آن‌ها استعلام می‌کند.
 
او اضافه کرد: همچنین برخی شهروندان که به تازگی در سامانه تهران من ثبت نام کرده‌اند با مبلغی به عنوان بدهی پلاک وسیله نقلیه مواجه شده‌اند، لازم به توضیح است طرح ترافیک جدید از ابتدای سال ۱۳۹۷ در تهران اجرا شده است و این مبلغ در ارتباط با تردد در محدوده طرح ترافیک از ابتدای سال ۹۷ تا اکنون است که در سامانه ذخیره شده و با ایجاد حساب شهروندی به نمایش در آمده است و ارتباطی با تردد در محدوده کنترل آلودگی هوا ندارد.
 
مدیر روابط عمومی فاوای شهرداری در پاسخ به این سوال که چرا درخواست کارت مترو برای خبرنگاران و افراد خاص هنوز بعد از دو ماه هنوز در سامانه تهران من در حال بررسی است، گفت: بررسی مدارک ارسالی بر عهده معاونت حمل و نقل و ترافیک تهران است و سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران در این فرآیند نقشی ندارد.
 
علی محمدی در پایان خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند با مراجعه به سامانه تهران من my.tehran.ir از آخرین اخبار و اطلاعیه‌ها در خصوص طرح ترافیک و تغییرات آن مطلع شوند و به یاد داشته باشند برای بهره مند شدن از ۲۰ روز تردد رایگان در محدوده کنترل الودگی هوا (ویژه پلاک‌های تهران) و ۱۵ روز تردد رایگان (ویژه پلاک‌های غیر تهران) باید در این سامانه ثبت نام و خودرو خود را معرفی کنند.
 
همچنین معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرده است: ثبت‌نام در سامانه «تهران من» محدودیت زمانی ندارد و پس از اول تیرماه نیز امکان ثبت‌نام در سایت وجود خواهد داشت. بر اساس پیامی که در صفحه ورودی سایت «تهران من» منتشر شده، دارندگان خودروهایی که قصد تردد در محدوده‌های ترافیکی شهر را دارند در طول تیرماه و پس از آن هم می‌توانند در سامانه مذکور ثبت‌نام کنند و سایت در هیچ زمانی برای مراجعه‌کنندگان بسته نخواهد شد.
 

تهران من
 
سامانه تهران من درگاه واحد ارتباط شهرداری با شهروندان است. کار سرویس‌های سامانه تهران من از فروش، رزرو و مشاهده طرح ترافیک آغاز شد و در گام دوم برخی از سرویس‌های حوزه شهرسازی، مانند استعلام طرح تفصیلی روی این سامانه قرار گرفت. روی این پلتفرم سرویس‌های دیگری مانند پرداخت عوارض نوسازی و پسماند، شارژ کارت بلیط الکترونیکی، اتصال سامانه ۱۳۷ به این پلتفرم (جهت دریافت نظرات شهروندان و ارجاع آن به شهرداری)، اطلاعات کیفیت هوا و سرویس‌های شهرسازی، تجمیع شده است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.