اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

July 6, 2019
18:00 شنبه، 15ام تیرماه 1398
کد خبر: 100748

استقبال دبیرکل سازمان همکاری های فضایی آسیا از همکاری با تهران

دبیرکل سازمان همکاری های فضایی آسیا و اقیانوسیه (اپسکو) ، گسترش فعالیت های تحقیقی، علمی و فنی با ایران را بسیار مهم دانست و تاکید کرد که این سازمان از همکاری با تهران در این عرصه ها از جمله تبادل اطلاعات استقبال می کند.
 
پروفسور 'لی شینجون' (li xinjun) با اشاره به اینکه اپسکو در زمینه های مختلف فعالیت می کند، افزود: در دستور کار سازمان در طول یک سال فعالیت هایی عرضه می شود که می توان به تحقیقات علمی و فضایی و همچنین تبادلات اطلاع رسانی میان اعضا از جمله ایران اشاره کرد.
 
وی ایران را از جمله اعضای مهم این سازمان خواند و تاکید کرد این ارگان با تهران ارتباطاتی سازنده و بر اساس همکاری و مشارکت متقابل دارد و از گسترش همکاری ها با ایران استقبال می کند.
 
این مقام چینی تصریح کرد که در زمینه برگزاری دوره های آموزشی، تبادل نیروی انسانی و همچنین تبادلات دانشجویی، ایران و این سازمان می توانند همکاری های مثمرثمری داشته باشند.
 
«لی» گفت که در آینده، نسل جوان و فعالیت های آن و همچنین همکاری و تبادلات دانشگاهی و تبادل دانشجو جزو فعالیت های بسیار مهم خواهد بود.
 
وی درباره تاثیر همکاری های فضایی، علمی و تحقیقاتی در این عرصه نیز گفت انتظار می رود اعضای دیگر از جمله ایران در این بخش ها همکاری های وسیعتری با سازمان داشته باشند.
 
دبیرکل سازمان همکاری های فضایی آسیا و اقیانوسیه گفت: نسل های آینده و همکاری های علمی زمینه ساز توسعه همکاری میان اعضا خواهد بود.
 
او گفت: قلمرو فضایی و استفاده مسالمت آمیز از فضا و مقابله با بلایای طبیعی از بخش های دیگر فعالیت های این سازمان محسوب می شود و اعضا می توانند در این بخش ها نیز با سازمان همکاری کنند و این برای توسعه اقتصادی کشورها نیز مهم و سودمند خواهد بود.
 
لی تصریج کرد: ما در اپسکو بر پایه دستاوردهای دولت ایران، برای به اشتراک گذاری یافته های دیگر اعضا آمادگی داریم فکر می کنم ما می توانیم دانش و فناوری فضایی را تبادل کنیم و آن را با یکدیگر به اشتراک بگذاریم.
دبیرکل سازمان همکاری های فضایی آسیا و اقیانوسیه (اپسکو) افزود: حمایت از ساخت ماهواره‌های مکعبی در دانشگاه‌ها که توسط ایران صورت می‌گیرد مثبت است و دولت چین هم قول پرتاب ماهواره‌های دانشجویی برای اعضای اپسکو را داده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.