اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

July 7, 2019
15:34 یکشنبه، 16ام تیرماه 1398
کد خبر: 100774

دادستان کل کشور: فضای مجازی درست مدیریت نمی‌شود

دادستان کل کشور گفت: متأسفانه فضای مجازی در کشور مدیریت درست نمی‌شود و از این فضا آسیب بسیاری را شاهد هستیم.
 
حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری در حاشیه تودیع و معارفه دادستان زنجان، در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه از کسانی که به معارف دینی معتقد هستند، انتظار داریم هم در زبان به‌صورت ملایم و هم با عمل با هر منکری مبارزه کنند، اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی، نظارتی و قضائی موظف هستند در چارچوب مقررات در برابر منکرات در جامعه بایستند. به لحاظ قانونی بعضی از منکرات در جامعه جرم است و اگر کسی آن را انجام دهد مأموران نیروی انتظامی وظیفه دارند در جرم مشهود و علنی برخورد کنند.
 
دادستان کل کشور با بیان اینکه دستگاه‌های ذی‌ربط موظف هستند با جرایم علنی برخورد کنند، تصریح‌کرد: منتهی مجازات این افراد در دستگاه قضائی و مطابق با قانون خواهد بود. البته از افراد انتظار داریم خودشان مراعات کرده و مرزها را رعایت کنند تا دستگاه انتظامی و قضائی مکلف به برخورد قانونی نشوند. همچنین خود مردم فضایی به وجود آورند تا افرادی که هنجارشکن هستند این کار را نکنند. اگر هنجارشکنان بخواهند مرزها را رعایت نکنند دستگاه قضائی وارد عمل شده و مأموران انتظامی مکلف به اجرای قانون هستند.
 
وی به برخورد قانونی به متخلفان فضای مجازی نیز اشاره کرد و افزود: متأسفانه فضای مجازی در کشور مدیریت درست نمی‌شود و از این فضا آسیب بسیاری را شاهد هستیم. البته در تهران دادسرای ویژه‌ای دایر بوده و همچنین در شهرها هم همین‌گونه است و اگر کسانی در این فضا بخواهند به شرف و امنیت مردم تعدی کنند دستگاه قضائی موظف به برخورد است.
 
وی ادامه داد: البته یک سری افراد در خارج از کشور و از طریق فضای مجازی اقدام به اعمال مجرمانه می‌کنند که در برخورد با آن مسئولان مرتبط باید کاری کنند تا کسی به آبرو و شرف مردم تعدی نکند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.