اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

July 8, 2019
17:52 دوشنبه، 17ام تیرماه 1398
کد خبر: 100820

براری: توسعه بازار فضایی با همکاری شهرداری

رئیس سازمان فضایی گفت: رفع موانع و تسهیل‌گری برای بخش خصوصی را در برنامه داریم که از سازمان نظام صنفی رایانه ای برای این کار کمک می گیریم و می خواهیم توسعه بازار را با شهرداری آغاز کنیم.
 
مرتضی براری رییس سازمان فضایی در دومین روز از گردهمایی استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان فضایی که در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، گفت:رشد زیادی در اقتصاد فضا پایه اتفاق افتاده است و این روند رشد تا دو‌دهه آینده نیز ادامه دارد.
وی افزود: ۱۷۰۰ ماهواره در مدار وجود دارد و شرکت‌های مختلف خارجی برنامه دارند تا تعداد ماهواره های خود را در مدار افزایش دهند، مهم ترین اولویت سازمان فضایی عدم تصدی گری در حوزه فضایی است لذا مهمترین دغدغه وزارت ارتباطات این است که بخش خصوصی در این حوزه پررنگ تر عمل کند تا جایی که وزارت خانه و نهادهای دولتی در نقش اصلی خود ظاهر شوند
براری تصریح کرد: بیش از ۷۶ درصد اقتصاد فضا به بخش خصوصی مربوط می شود و کشورهای پیشرفته نیز برنامه دارند تا هم اقتصاد فضا را گسترش دهند و هم بخش خصوصی را نیز در این حوزه فعال‌تر کنند.
وی گفت: تلاشمان این است که با همکاری صندوق نوآوری این بستر شکل بگیرد، همچنین رفع موانع و تسهیل‌گری برای بخش خصوصی را در برنامه داریم که از سازمان نظام صنفی رایانه ای برای این کار کمک می گیریم، همچنین می خواهیم توسعه بازار را با شهرداری آغاز کنیم.
وی اضافه کرد: صنعت سه رکن اصلی ناپ بری، شبکه ماهواره سنجشی و جی آی اس دارد، در سال ۲۰۱۴ اقتصاد صنعت مکانی ۱۹۷ میلیارد دلار درآمد داشت ولی همین اقتصاد ۲۹۹میلیارد دلار در ۲۰۱۷ درآمد زایی داشت و اقتصاد غیر مستقیم بالای ۲ هزار میلیارد دلار بوده است که این نشان از رشد اقتصادفضایی دارد.
براری ادامه داد: همه حوزه های فعالیت انسانی مبتنی بر مکان هستند و امروزه شهرداری موضوع شهر هوشمند را در پیش گرفته است و ما به دنبال فراهم شدن زیر ساخت ها در این حوزه هستیم و امیدواریم بتوانیم اقتصاد این بخش را در کشور افزایش دهیم.
وی گفت: حوزه فضایی، دارای قلمرو زمینی، هوایی و فضایی است که باید در هر سه بخش فعال باشیم، البته همکاری با شهرداری نیاز به مشارکت استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان داریم.
وی ادامه داد: صنعت نوپای فضایی در کشور داریم و در این نمایشگاه ۱۱۰ شرکت فعال حضور دارند که برای حمایت از آنها برنامه های زیادی داریم.
براری در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم هرچه سریعتر سند بخش فضایی در حوزه شهر هوشمند تدوین شود و بتوانیم با همکاری هم، یکی از دغدغه‌های مهم مقام معظم رهبری را به خوبی پاسخ دهیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.