تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

July 9, 2019
16:27 سه شنبه، 18ام تیرماه 1398
کد خبر: 100875

آغاز به کار اولین شرکت حمل و نقل به کمک پهپادها در جهان

اولین شرکت حمل و نقل به کمک هواپیماهای بدون سرنشین روز سه‌شنبه در شهر کانبرای استرالیا مجوزهای لازم برای فعالیت خود را دریافت کرد.
 
به گزارش یورونیوز، این شرکت که «Project Wing» نام دارد و همچون گوگل از زیرمجموعه‌های شرکت آلفابت است، در ۱۸ ماه گذشته آزمایش‌های مربوط به تحویل نوشیدنی، مواد غذایی، دارو و محصولات غذایی محلی به کمک پهپادها را انجام داد و در نهایت روز سه‌شنبه مسئولان بخش حمل و نقل هوایی استرالیا مجوزهای آغاز به کار رسمی آن را امضا کردند.
 
در بیانیه‌ای که به مناسبت آغاز به کار این شرکت صادر شده، آمده است که امنیت فعالیت این پهپادها، سیستم مدیریت ترافیک آنها، تعمیرات، چگونگی هدایت پهپادها و چگونگی اجرای عملیات، همگی آزمایش و ارزیابی شده‌اند و این نتیجه این بوده که کار این پهپادها «برای مردم همچنین هواپیماها و دیگر تجهیزات موجود در هوا، هیچ خطری ندارد».
 
با این وجود برای فعالیت این پهپادها محدودیت‌هایی در نظر گرفته شده است از جمله ممنوعیت نزدیک شدن به جاده‌های اصلی و حفظ حداقل فاصله با مردمی که روی زمین هستند.
 
انتظار می‌رود که کار تحویل بار توسط این پهپادها از چند هفتۀ دیگر آغاز شود و در اولین مرحله دست‌کم ۱۰۰ خانه در حومۀ کانبرا را پوشش دهد.
 
بر اساس برآوردها، فعالیت این شرکت سالانه بین ۳۰ تا ۴۰ میلیون دلار به درآمد شرکت آلفابت خواهد افزود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.