تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

July 10, 2019
14:47 چهارشنبه، 19ام تیرماه 1398
کد خبر: 100899

امروز از طرح ایجاد ۶۸ هزار شغل رونمایی می شود

«طرح نوآفرین» با تاکید بر شعار «ایران هوشمند؛ آینده روشن» و با هدف ایجاد ۶۸ هزار شغل امروز افتتاح می شود. این طرح اردیبهشت ماه در هیئت دولت تصویب شد.
 
آئین‌نامه طرح «نوآفرین» با مشارکت چند دستگاه از جمله وزارت ارتباطات و به منظور توسعه کارآفرینی و حمایت از ایده‌های خلاق و شرکتهای استارت‌آپی اردیبهشت ماه به تصویب دولت رسیده است تا تسهیلاتی چون معافیت مالیاتی و بیمه‌ای را برای کسب و کارهای نوپا رقم بزند.
 
این طرح با شعار «ایران هوشمند؛ آینده روشن» قرار است بعداز ظهر امروز در مراسمی با حضور معاون اول رئیس جمهور در کتابخانه ملی افتتاح شود.
 
در این رابطه محمدجواد آذری جهرمی در شبکه های اجتماعی از آغاز طرح اشتغال زایی ۶۸ هزار شغل خبر داده و گفته است که «طرح نوآفرین با هدف حمایت از کسب و کارهای نوپا از امروز رسماً آغاز به کار خواهد کرد و امیدواریم با بهره‌گیری از این سامانه‌ها، شرایط برای کارآفرینی و ایجاد اشتغال در حوزه فناوری اطلاعات تسهیل شود.»
 
وزیر ارتباطات تاکید کرد: در «طرح نوآفرین» تسهیلاتی چون معافیت مالیات و بیمه‌ای برای استارت‌آپ ها وجود دارد و با احداث پارک اقتصاد دیجیتال، استارت‌آپ هایی که درآمد سالانه آنها به ۵۰۰ میلیون تومان برسد می‌توانند با استفاده از امکانات این پارک‌ها درآمد خود را به پنج میلیارد تومان برسانند و به مرحله بلوغ رسیده و روی پای خود بایستند.
 
وی خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم اگر از طریق این طرح حدود ۱۰۰ هزار استارت‌آپ فعال داشته باشیم در پایان برنامه ششم توسعه، رسیدن به ۵ یونیکورن امکان‌پذیر است.
 
به گفته جهرمی، «ایران هوشمند» ایرانی است بهره‌مند از نیروی انسانی خلاق که چالش‌ها را فرصت بروز نوآوری می‌داند؛ ایران هوشمند یعنی کشوری که در آن توسعه اقتصاد دیجیتال برای حمایت از کسب و کارهای نوپا به یک روال تبدیل شده باشد؛ ایران هوشمند یعنی حکمرانی هوشمند، یعنی مبارزه با فساد و ایجاد سازوکارهای شفاف در خدمات اداری و در دسترس بودن انواع خدمات عمومی در گوشی همراه هر ایرانی؛ ایران هوشمند یعنی ایران متصل به جهان اما مقاوم‌سازی شده در برابر سلطه فناورانه؛ ایران هوشمند آینده روشن را برای نسل امروز و فردای خود به ارمغان می‌آورد، آینده‌ای که همین نسل خوشفکر جوان ایرانی خواهد ساخت.
 
به گفته وی، هدف از «ایران هوشمند» ایجاد ثروت از طریق اقتصاد دیجیتال است و استارت‌آپ‌ها به‌عنوان فوتون‌های روشن‌کننده اقتصاد دیجیتال نقشی مهم در این زمینه خواهند داشت. برنامه «ایران هوشمند» با رویکرد ارتقای جایگاه اقتصاد دیجیتال، موجب تسهیل اتصال بخش خصوصی کشور به اقتصاد جهانی و رونق همکاری‌های منطقه‌ای می شود.
 
وزیر ارتباطات، آینده روشن در گرو «ایران هوشمند» است و یکی از مهم‌ترین راهبردهای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دوره فعلی تقویت اقتصاد دیجیتال و حمایت از کسب و کارهای نوپاست که در نهایت منجر به کارآفرینی در این حوزه می‌شود.
 
وی همچنین از تغییر اساسنامه سازمان فناوری اطلاعات و توسعه‌ای شدن این سازمان خبر داد و خاطرنشان کرد: در واقع سازمان فناوری اطلاعات به سازمان توسعه اقتصاد دیجیتال تبدیل می‌شود که این حرکت با «طرح نوآفرین» شروع‌شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.