تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

July 15, 2019
19:03 دوشنبه، 24ام تیرماه 1398
کد خبر: 100976

شناسایی ۳۵ واحد تولیدی ارز دیجیتال در جنوب استان تهران

معاون شرکت توزیع نیروی برق استان تهران در جنوب این استان از شناسایی ۳۵ واحد تولیدکننده ارز دیجیتال در شهرستان ری خبر داد.
 
داود رحیمی گفت: از این تعداد چهار واحد در شهرستان ری، یک واحد در خاوران و ۳۰ واحد در کهریزک مشغول به فعالیت بودند که پس از شناسایی و تغییر تعرفه‌های آنها از کشاورزی و صنعتی به تعرفه تجاری، در نهایت مبلغ ۱۷ میلیارد و ۴۹۳ میلیون و ۶۱۹ هزار ریال مابه‌التفاوت بهای برق مصرفی از واحدهای مذکور دریافت شد.
سرپرست منطقه برق شهرستان ری، تعداد مشترکان این شهرستان را حدود ۳۲۲ هزار مشترک اعلام کرد و گفت: بیش از ۲۰ درصد فروش انرژی شرکت توزیع نیروی برق استان تهران مربوط به شهرستان ری است و میانگین تلفات انرژی برق این شهرستان ۸.۵۷ درصد است که ۶.۲۹ درصد از میانگین تلفات مناطق تحت پوشش آن شرکت پایین‌تر است.
وی تصریح کرد: در راستای کاهش تلفات، کاهش خاموشی‌ها، انرژی توزیع نشده و کاهش آمار سرقت از شبکه‌های تحت پوشش این منطقه، در سال گذشته هفت طرح جهادی در شهرستان ری با هزینه‌ای بالغ بر ۱۴ میلیارد ریال برگزار و نسبت به تعویض شبکه فرسوده سیمی و جایگزینی کابل‌های خودنگهدار اقدام شد.
رحیمی با اشاره به فعالیت‌های گسترده فرهنگی و فنی مدیریت مصرف برق در شرکت توزیع نیروی برق استان تهران جهت عبور موفق از دوره اوج مصرف برق در تابستان سال جاری گفت: سهمیه ابلاغی از سوی شرکت توانیر به شرکت توزیع نیروی برق استان تهران جهت کاهش اوج مصرف ۴۷۷ مگاوات است که از این میزان نزدیک به ۱۰۴ مگاوات مربوط به شهرستان ری است.
وی افزود: استفاده از مولدهای خودتأمین مؤسسات دولتی، کشاورزان و صنایع در ساعات اوج مصرف، تعویض ۱۲ هزار و ۲۲۴ لامپ پرمصرف و جایگزینی لامپ‌های ال ای دی و سرویس ۲۰۸ کولر آبی در ادارات این شهرستان از دیگر طرح‌های انجام شده جهت کاهش مصرف انرژی برق در دوره اوج مصرف بوده است.
 
بنا بر اعلام وزارت نیرو، معاون شرکت توزیع نیروی برق استان تهران در جنوب این استان با اشاره به مصوبه هیئت دولت مبنی بر الزام تأمین ۲۰ درصد از برق مصرفی ساختمان‌های مؤسسات، دانشگاه‌ها و نهادهای دولتی از انرژی‌های تجدیدپذیر گفت: منطقه برق ری در این زمینه پیشتاز بوده و هم اکنون یک نیروگاه خورشیدی پنج کیلوواتی در این منطقه احداث شده است.
 
وی تعداد نیروگاه‌های تجدیدپذیر در شهرستان ری را هفت نیروگاه اعلام کرد و افزود: از این تعداد، دو نیروگاه در کهریزک، چهار نیروگاه در ری و یک نیروگاه در خاوران است، علاوه بر اینکه نیروگاه خورشیدی تصفیه‌خانه جنوب تهران با ۴۲۰ کیلووات تولید برق بزرگترین نیروگاه تجدیدپذیر در جنوب استان تهران محسوب می‌شود.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.