تلفن همراه

گوشی

July 17, 2019
14:08 چهارشنبه، 26ام تیرماه 1398
کد خبر: 101018

اپل و گوگل از ایموجی های جدید رونمایی کردند

اپل و گوگل از ایموجی های جدید خود رونمایی کردند. این ایموجی ها شامل حیواناتی جدید، سگ های راهنما و ویلچر هستند.
به گزارش انگجت، کنسرسیوم« یونی کد» (Unicode) از ایموجی های جدید ۲۰۱۹ رونمایی کرد. امروز که مصادف با روز جهانی ایموجی (۱۷ جولای) است، در همین راستا گوگل و اپل نسخه هایی از کاراکترهای ایموجی مخصوص خود را رونمایی کردند. در کل هر دو شرکت حدود ۶۰ ایموجی جدید به مجموعه های خود اضافه می کنند.
 
محور ایموجی های جدید شمولیت و تا حدودی تنوع است.
 
 
در این مجموعه ایموجی کاراکترهایی مانند سگ های راهنما، ویلچر و اعضای بدن مصنوعی دیده می شود. علاوه بر آن ایموجی هایی با محوریت هند نیز دیده می شود مانند یک معبد هندو و لباس ساری. از سوی دیگر حیواناتی مانند تنبل، سموردریایی و فلامینگو نیز به فهرست ایموجی افزوده شده اند.
 
طبق اعلام اپل ایموجی های جدید بخشی از آپدیت سیستم عامل این شرکت هستند که در ماه پاییز رونمایی می شوند.
 
 
از سوی دیگر ایموجی های گوگل نیز در نسخه بتای اندروید Q عرضه می شوند . البته کاربران باید منتظر نسخه اصلی آپدیت اندروید در ماه های آتی بمانند.
 
 
در این میان یونی کد مشغول مذاکره برای استفاده از سیستمی است که به کاربر اجازه می دهد رنگ ایموجی های غیرانسانی را تغییر دهد. به این ترتیب کاربر می تواند ایموجی یک گربه سیاه را داشته باشد. این سیستم احتمالاً در ۲۰۲۰ میلادی عرضه شود اما هنوز زمان دقیق عرضه آن قطعی نیست.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.