تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

July 20, 2019
13:52 شنبه، 29ام تیرماه 1398
کد خبر: 101043

دژپسند وعده داد: دستیابی به اقتصاد هوشمند تا پایان دولت دوازدهم

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: در نظر داریم تا پایان دولت دوازدهم روند الکترونیکی کردن فعالیت‌ها را سرعت دهیم تا اقتصاد هوشمند و دیجیتال شکل بگیرد.
 
فرهاد دژپسند روز شنبه در مراسم امضای تفاهمنامه تبادل داده و اطلاعات بین وزاتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه نمایشگاه الکامپ افزود: این تفاهم‌نامه در راستای شکل‌گیری نظام الکترونیکی دریافت مالیات در کشور امضا می‌شود.
وزیر امور اقتصادی و دارایی اضافه کرد: این روزها بسیار شنیده می‌شود که برای رشد درآمدهای مالیاتی باید پایه‌های مالیاتی افزایش یافته و راه‌های فرار مالیاتی مسدود شود که برای تحقق این هدف برنامه‌هایی به مجلس ارائه شده است.
دژپسند با تاکید بر لزوم شکل‌گیری اقتصاد هوشمند ادامه داد: باید اقتصاد کشور را به گونه‌ای شکل دهیم که اقتصاد مقاوم به اقتصاد هوشمند تبدیل شود. در این راستا باید نظام بانکی و بیمه‌ای و سایر بخش های اقتصادی به صورت دیجیتال و هوشمند باشند.
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: نباید فرایند کسب مجوز طولانی و زمان‌بر باشد و باید این روند شتاب بگیرد.
وی ادامه داد: همکاری امروز با وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی برای تبادل اطلاعات بیمه ای و مالیاتی باید به سایر دستگاه ها و وزارتخانه ها تسری یابد که در این راستا با وزارتخانه های ارتباطات و فناوری اطلاعات و راه و شهرسازی نیز تفاهم‌نامه هایی به امضا رسیده است.
 
ظرفیت‌های جدید با هوشمندسازی اقتصاد
وزیر امور اقتصادی و دارایی همچنین در مراسم رونمایی از سه سامانه شبکه تعاملی تحلیلگران جوان اقتصاد ایران، برون سپاری مالیات بر نقل و انتقال املاک مسکونی و درگاه الکترونیکی سهامداران (دارا) گفت: اقتصاد هوشمند می‌تواند مشکلات را برطرف کرده و ظرفیت‌های جدیدی را برای فعالیت‌های اقتصادی فراهم کند.
دژپسند با اشاره به جزئیات راه اندازی سامانه های جدید در حاشیه نمایشگاه الکامپ اظهار داشت: سامانه دارا که امروز برای بورس و بازار سرمایه راه اندازی شد می‌تواند موانع مکانی و زمانی را برای سهامداران کند به طوری که افراد می‌توانند در هر زمان و هر مکانی به اطلاعات دسترسی داشته باشند.
وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: راه اندازی این سامانه می تواند کاغذ را از فرایند اداری حذف کند و از طریق آن افراد می توانند به سرعت به اطلاعات مورد نیاز دست پیدا کنند.
وی با اشاره به راه اندازی سامانه گواهی معاملات املاک گفت: برای دریافت این گواهی ها، مشکلات زیادی وجود داشت که به زودی رفع خواهد شد.
دژپسند با بیان اینکه این سامانه می تواند مسافرت های اضافی در سطح کلانشهرها را کاهش دهد، افزود: مزیت دیگر راه اندازی این سامانه، حذف روابط چهره به چهره است که به سلامت اداری کمک می کند.
وی اظهار داشت: از طریق این سامانه، کارها با سهولت بیشتری انجام می‌شود و افراد می توانند بدون مراجعه حضوری کارهای خود را پیگیری کنند.
وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: از طریق این سامانه، اطلاعات مربوط به اموال و املاک افراد مشخص شده و از طریق آن حقوق دولت و مودیان مالیاتی تأمین خواهد شد.
وی درباره راه اندازی شبکه تحلیلگران جوان نیز گفت: از طریق راه اندازی این سامانه، اقتصاددان را در بخش های مختلف نظرها و پیشنهادات خود را ارائه می کنند.
وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: تا دستیابی به اقتصاد هوشمند، فاصله داریم اما این فاصله را می‌توان با تلاش متخصصان و کارشناسان کاهش دهیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.