تلفن همراه

گوشی

لوازم جانبی

July 22, 2019
18:14 دوشنبه، 31ام تیرماه 1398
کد خبر: 101127

قابلیت شارژ بی‌سیم در کدام گوشی‌ها وجود دارد؟

قابلیت شارژ بی‌سیم یکی از جدیدترین فناوری‌های به‌کاررفته در گوشی‌های هوشمند پرچمدار و جدید است که به نظر می‌رسد از استقبال بی‌نظیری نیز از سوی کاربران برخوردار خواهد شد.
 
قابلیت شارژ بی‌سیم یکی از آن دسته قابلیت‌های جدید و منحصر بفردی است که بسیاری از شرکت‌های تکنولوژی همچون اپل درتلاشند باتوسعه و ارائه هرچه سریعتر آن ، تغییر و تحولات جدیدی را در عرصه گوشی‌های هوشمند و شارژ محصولات الکترونیکی ایجاد کنند.
 
حالا در گزارشی که در وب سایت zendure آمده است ، به گوشی های هوشمندی که تا ماه مه ۲۰۱۹ میلادی به قابلیت شارژ وایرلس یا بی سیم موسوم به Qi Wireless Charging مجهز شده اند، اشاره شده است تا کاربران و علاقمندان از مدل های موجود و کنونی در بازارهای بین المللی برای خریداری و استفاده از قابلیت مذکور در گوشی های هوشمند مطلع شوند .
 
در زیر به مرور و معرفی برخی از مدل گوشی های هوشمندی که به این قابلیت تجهیز شده اند، خواهیم پرداخت:
 
1. اپل: آیفون ۸ ، آیفون ۸ پلاس ، آیفون ۱۰ ( ایکس)
 
2. سامسونگ: گلکسی اس ۹ ، گلکسی اس ۹ پلاس ، گلکسی نوت ۵ ، گلکسی نوت ۸ ، گلکسی اس ۸ ، گلکسی ۸ پلاس ، گلکسی اس ۷ ، گلکسی اس ۷ اکتیو ، گلکسی اس ۷ اج ، گلکسی اس ۶ ، گلکسی اس ۶ اج
 
3. ال جی : وی ۳۰ ، جی۶، جی۴، جی۳
 
4. گوگل: نکسوس ۴ ، ۵ ، ۶ و ۷
 
5. بلک بری: پریو، زد ۳۰
 
6. موتورولا: دروید مکس، دروید مینی ، دروی توربو ، دروید توربو۲ ، موتو ایکس فورس
 
7. نوکیا : ۷۳۵، ۸۳۰ ، ۹۲۰ ، ۹۲۸ ، ۹۲۹، آیکون ، ۹۳۰ ، ۱۵۲۰
 
8. ایسوس: پدفون اس
 
فناوری شارژ بی‌سیم یا (Qi) یک رابط استاندارد توسعه یافته توسط کنسرسیوم شارژ بی‌سیم برای انتقال قدرت الکتریکی القایی تا فواصل ۴ سانتی‌متر (۱.۶ اینچ) است.
 
این سیستم شامل یک پد انتقال قدرت و یک گیرنده سازگار در یک دستگاه قابل‌حمل است. برای استفاده از این سیستم، دستگاه تلفن همراه در بالای پد انتقال قدرت قرار می‌گیرد، که آن را از طریق القای الکترو مغناطیسی شارژ می‌کند.
 
دستگاه‌های گوشی همراهی که از این استاندارد استفاده می‌کنند این امکان را به کاربران می دهند تا بدون نیاز به کابل شارژ و اتصال آن به گوشی ، دستگاه خود را بر روی یک پد مخصوص قرار دهند تا آن در سریع ترین زمان ممکن شارژ شود.
 
کنسرسیوم شارژ بی‌سیم در سال ۲۰۰۸ میلادی تاسیس شد و یک همکاری عضویت-آزاد از شرکت‌های آسیایی، اروپایی و آمریکایی در صنایع تولیدی مختلف است. هدف آن‌ها ایجاد یک استاندارد جهانی برای تکنولوژی شارژ القایی است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.