اپراتورها

تلفن همراه

July 24, 2019
17:32 چهارشنبه، 2ام مردادماه 1398
کد خبر: 101164

بررسی تعرفه اپراتورهای تلفن همراه برای حج امسال

هر سال با شروع ماه ذی الحجه، یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های زائران خانه خدا و خانواده‌های آنان، موضوع انتخاب بهترین و به صرفه‌ترین راه برای ارتباط است که در این گزارش خدمات اپراتورها را بررسی کرده‌ایم.
 
به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، هر سال با شروع ماه ذی‌الحجه، یکی از بزرگترین دغدغه‌های زائران خانه خدا و خانواده های آنان، موضوع انتخاب بهترین و به صرفه ترین راه برای ارتباط است، از همان روزهای پایانی ماه ذی‌القعده، اپراتورهای تلفن همراه، با اعلام نرخ‌ها و تعرفه‌های رومینگ حج، دست حجاج را برای انتخاب باز گذاشتند.
 
اما برای آنکه مخاطبان انتخاب درستی بین تعرفه‌های سه اپراتور اصلی کشور داشته باشند، باید زمینه‌ای برای مقایسه آسان فراهم کرد، این موضوع چه برای کسانی که خانواده‌هایشان هم اکنون به مدینه مشرف شده‌اند و چه برای کسانی که اسباب سفر را تا چند روز دیگر می‌بندند، اهمیت دارد.
 
سردرگمی برای انتخاب درست بین اپراتورها
 
یکی از مخاطبان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، با اشاره به مشکلات پیرامون انتخاب به صرفه‌ترین راه ارتباطی با حجاج گفت: سال گذشته، یکی از بستگان نزدیکم به حج تمتع مشرف شد که متاسفانه، برای هر تماس چه اینترنتی و چه به وسیله اپراتورها متحمل هزینه بالایی شد.
 
وی افزود: بعد از این ماجراهرکدام از اطرافیانم، یکی از اپراتورها را به عنوان اپراتور به صرفه تر و اقتصادی‌تر یاد می‌کنند و من واقعا سردرگم هستم. چرا که امسال پدرم به حج تمتع مشرف می شود و هنوز نتوانستیم انتخاب کنیم که کدام اپراتور برای نوع تماس ما بهتر است.
 
این مخاطب در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم شفاف سازی از طرف مسئولان اپراتورها صورت بگیرد تا ما بتوانیم مقایسه مطلوبی از تعرفه ها و خدمات آنها داشته باشیم.
 
برای روشن شدن موضوع و مقایسه مناسب بین خدمات اپراتورهای تلفن همراه با مسؤولان این شرکت‌ها گفت‌وگو کردیم تا به تفکیک با تعرفه‌های آنها آشنا شویم.
 
طرح‌های همراه اول برای حجاج
 
شاهین آرپناهی مدیر کل ارتباطات همراه اول در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین مزیت ها این است که مردم بتوانند با شماره تلفن همراه خودشان در ایام حج ارتباط برقرار کنند، استفاده  از سیم کارت های محلی به دلیل تغییر شماره و دسترسی های لازم، محدودیت ایجاد می کند.
 
وی تأکید کرد: تلاش کردیم تا افراد بتوانند با حفظ شماره تلفن خودشان، خدمات را به گون‌ ای دریافت کنند که از لحاظ هزینه مقرون به صرفه باشد، لذا تعرفه های این اپراتور مشخص شده است و هزینه دریافت پیافت پیامک نیز رایگان است.
 
آرپناهی اضافه کرد: همچنین هزینه اینترنت آزاد نیز مشخص شده است که به زائران توصیه می کنیم از طرح هاو بسته های اینترنت ویژه حجاج استفاده کنند چرا که استفاده از اینترنت آزاد مقرون به صرفه نیست.
 
مدیر کل ارتباطات همراه اول تأکید کرد: زائران توجه داشته باشند که حتما از اپراتور مهمان zain استفاده کنند چرا که رومینگ به این اپراتور، به آنها اجازه انتخاب بسته های اینترنتی را می دهد که مقرون به صرفه تر است.
 
وی خاطرنشان کرد: سیم کارت اعتباری ویژه حجاج به صورت رایگان در اختیار آنان قرار می گیرد. نکته مهم این است حجاج و مسافرین خارج از کشور باید نسبت به مصرف دیتا احتیاط لازم را داشته باشند تا هزینه سنگین به واسطه استفاده از دیتا به زائران تحمیل نشود. سال های گذشته، بیشترین تعداد شکایات مربوط به کسانی بود که درباره استفاده از اینترنت آزاد و بسته های ویژه حجاج، دقت نداشته و متحمل هزینه های زیادی داشتند.
 
طرح‌های ویژه حجاج ایرانسل تا 20 شهریور
 
محسن تقوی، مدیرکل بازاریابی ایرانسل در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: این اپراتور براساس برنامه زمانی، از ابتدای تیرماه، تعرفه‌های تخفیفی برای مکالمه و اینترنت حجاج در سایت ایرانسل قرار گرفته است و همه مشترکان می‌توانند تا 20 شهریور از این تعرفه ها و طرح ها استفاده کنند.
 
وی افزود: مشترکان ایرانسل می توانند از تخفیف‌های این اپراتور بر روی 2 اپراتور Zain و موبیلی استفاده کنند. همچنین  می‌توانند با شماره‌گیری کد دستوری #۸*۱۱۱۱* یا استفاده از نرم افزار کاربردی ایرانسل من پس از فعال‌سازی رومینگ بین المللی از بسته‌های ۱۰ مگابایت روزانه رایگان خود استفاده کنند.
 
 
تقوی اضافه کرد: همچنین مشترکان می‌توانند علاوه بر بهره‌گیری از تنظیمات دستی تلفن‌های همراه، برای فعال‌سازی رومینگ بین‌الملل، با شماره‌گیری کددستوری #۱*۱۱۱۱*از سیم‌کارت خود یا استفاده از نرم افزار کاربردی ایرانسل من سرویس رومینگ بین‌الملل خود را فعال کنند.
 
وی خاطرنشان کرد: این اپراتور نمایندگان و کارشناسان خود را به شهرهای مکه مکرمه و مدینه منوره اعزام کرده است تا با استقرار در بعثه مقام معظم رهبری،  پاسخگوی مشکلات و سوالات زائران باشند.
 
رایتل و تعرفه‌های حج
اپراتور رایتل هم در کنار سایر اپراتورها، طرح‌ها و تعرفه‌های خود را در سایت منتشر کرد.بر اساس این اطلاعیه که در سایت رایتل آمده است این اپراتور به منظور خدمت‌رسانی به زائران،  سه بسته اینترنتی ویژه  برای استفاده از خدمات رومینگ بین‌الملل در کشور عربستان ارائه کرد.
 
بسته‌های رومینگ رایتل ویژه اپراتورZain کشور عربستان است که امکان استفاده مشترکان از خدمات ارتباطی را فراهم کرده است.این تسهیلات با قیمت به صرفه و بدون نیاز به خرید سیم‌کارت کشور مقصد ارائه می شود.
 
 لازم به یادآوری است، استفاده از سرویس سایر اپراتورهای کشور با تعرفه ای که در  بخش تعرفه رومینگ بین‌الملل قرار دارد، محاسبه می شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.