تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

July 28, 2019
13:56 یکشنبه، 6ام مردادماه 1398
کد خبر: 101262

چالش در حوزه فین‌تک‌

هفدهم و هجدهم مردادماه سومین دوره از مسابقات «چالش‌ها» با محوریت حل مسائل مربوط به فین‌تک، خلاقیت و نوآوری در فناوری‌های نوین مالی، بانکداری و پرداخت الکترونیک همراه با جوایز نقدی و غیر نقدی، برگزار می‌شود.
 
سومین دوره از چالش‌های حوزه فناوری با محوریت مسائل مربوط به فین‌تک تا چند روز دیگر برگزار خواهد شد. شرکت در این مسابقه منحصر به افرادی است که در حوزه برنامه نویسی فین‌تک تخصص دارند و می‌توانند برای چالش‌هایی که در حوزه فناوری مالی وجود دارد، راه‌حل‌های خلاقانه‌ای ارائه دهند.
 
«در سومین دوره مسابقات Fintech Challenge که قرار است ۱۷-۱۸مرداد ماه برگزار شود، چالش‌هایی را که مدنظر شرکت‌های اسپانسر این برنامه است؛ در قالب مسئله به شرکت‌کنندگان ارائه می‌کنیم تا آن‌ها بتوانند راه‌حل‌هایی برای آن پیدا کنند.»
 
پرستو تاجیک مدیر روابط عمومی شرکت برگزار کننده این رویداد با این توضیح در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی ایرنا افزود: این چالش‌ها در جلسه کمیته ارتباط با صنعت طراحی می‌شود. به این شکل که اسپانسرها با حضور در این کمیته، چالش‌های خود را مطرح می‌کنند. این چالش‌ها در قالب ۸ تا ۹ مسئله پیش روی متخصصان قرار می‌گیرد تا طی مسابقه‌ای که دو روز به طول می‌انجامد آن‌ها را حل کنند.  
 
وی ادامه داد: این دوره از مسابقات با تمرکز بر فناوری‌های نوین مالی، بانکداری و پرداخت الکترونیک برگزار شده و چالش‌های اصلی در این حوزه انتخاب خواهد شد. همچنین، کلیه تیم‌ها و استارتاپ‌های علاقه‌مند به حضور در این مسابقات بدون هیچ محدودیتی می‌توانند در این مسابقات شرکت کنند.
 
تاجیک درباره هدف اصلی از برگزاری این رویدادها گفت: حل مسائل واقعی فینتکی، خلاقیت و نوآوری در فناوری‌های نوین مالی، بانکداری و پرداخت الکترونیک به همراه ارائه استارتاپ‌های برتر این حوزه به سرمایه‌گذاران؛ نتایجی است که برگزاری این رویدادها به دنبال خواهد داشت.
 
او خاطرنشان کرد: کلیه تیم‌ها و استارتاپ‌های علاقه‌مند به حضور در این مسابقات بدون هیچ محدودیتی می‌توانند در این مسابقات شرکت کنند. البته ظرفیت پذیرش برای این دوره ۳۰۰ نفر است که در قالب تیم‌های دو تا چهار نفره می‌توانند در این مسابقه شرکت کنند.
 
در مرحله اول مهارت حل مسئله تیم‌ها مورد سنجش قرار می‌گیرد. آن‌ها حدود ۸ ساعت وقت دارند تا این مسائل را حل کنند. بر اساس تصمیمی که داوران در این حوزه می گیرند، حدود ۱۰ الی ۱۵تیم برتر به مرحله دوم راه پیدا خواهند کرد.
 
در مرحله دوم خلاقیت، نوآوری و ایده پردازی تیم‌ها مورد سنجش قرار خواهد گرفت بدین صورت که هر تیم یک ایده یا نوآوری خاص در حوزه بانکی را در قالب یک ارائه ۱۰دقیقه‌ای برای تیم داوری مرحله دوم مطرح خواهد کرد.
 
"افرادی که تیم داوری این مسابقه را تشکیل می‌دهند شامل افراد متخصص فنی و شرکت‌های سرمایه‌گذار فعال در این حوزه هستند"، تاجیک با این توضیح افزود: با توجه به نمره فنی هر تیم در مرحله اول و نمره ایده‌پردازی هر تیم در مرحله دوم، تیم‌های برتر مشخص شده و جوایز نقدی دریافت می‌کنند. همچنین امکان استخدام در شرکت‌های حامی رویداد فراهم خواهد شد.
 
مهلت ثبت‌نام در این مسابقات، ۱۰مرداد ۱۳۹۸ است و ثبت‌نام در مسابقات به صورت تیم‌های دو الی چهار نفره انجام خواهد شد. همچنین، ثبت‌نام به صورت رایگان بوده و برای تیم‌های برتر جوایز نقدی در نظر گرفته شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.