تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

July 28, 2019
14:23 یکشنبه، 6ام مردادماه 1398
کد خبر: 101266

صدور حکم ورود به منزل برای ماینرهای خانگی!

 
مدیرعامل توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: با صدور حکمی از سوی دادستانی این مجموعه توانایی ورود به منازل و مراکز استخراج بیت کوین و اقدام به بررسی کامل را دارد.
 
به گزارش ارزدیجیتال و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد الله‌داد مدیرعامل توزیع نیروی برق استان مرکزی با اشاره به فعالیت بیت کوین در استان مرکزی اظهار داشت:
 
تاکنون قانون مشخصی مبنی بر تعیین نرخ ماینرها و یا بیت کوین به تصویب نرسیده و به این سبب قابلیت برخورد قانونی با خارج کنندگان ارز دیجیتال از مجموعه توزیع نیرو صلب شده است.
 
وی افزود:
 
در حال حاضر فعالان حوزه بیت کوین به‌صورت غیرمجاز در استان مرکزی در حال استخراج ارز یجیتال هستند و در این زمینه از برق خریداری شده مختص حوزه کشاورزی و صنعتی استفاده می‌کنند، همچنین باید گفت سازمان گمرکات کشور ورود دستگاه‌های استخراج بیت کوین را ممنوع و این دستگاه‌ها به‌صورت قاچاق به کشور وارد می‌شوند.
 
مدیرعامل توزیع نیروی برق استان مرکزی تصریح کرد: بر اساس ابلاغیه صادر شده از مجموعه توانیر و حکم صادر شده از دادستانی فرایند استخراج بیت کوین در هر محلی گزارش و مشاهده شود ضمن قطع برق بر اساس دستورالعمل‌های صادر شده قوانین مربوطه اعمال می‌شود.
 
الله‌داد ادامه داد:
 
هیئت دولت درحال حاضر مسئله بیت کوین را مورد بررسی قرار داده و ممکن است قوانینی مبنی بر نحوه و نرخ استفاده از این فرایند تعیین شود، تاکنون تعداد ۵۰ نقطه که استخراج بیت کوین در آن به انجام می‌رسید در استان مرکزی کشف و از فعالیت آن‌ها ممناعت شده است.
 
وی عنوان کرد:
 
پیرو احکام صادر شده توسط شخص دادستان درحال حاضر مجموعه توزیع نیروی برق در صورت اطلاع از فعالیت بیت کوین مجوز ورود دارد، این درحالی است که در گذشته در صورت اطلاع از فعالیت تنها قادر به بررسی کنتور برق بودیم، اما اکنون می‌توانیم به‌طور کامل در مسئله ورود یابیم و مانع تداوم فعالیت مراکز شناسایی شده شویم.
 
مدیرعامل توزیع نیروی برق استان مرکزی خاطرنشان کرد:
 
درحال حاضر مدت زمان یک هفته از تاریخ صدور مجوز ورود به منازل و مراکز استخراج بیت کوین می‌گذرد و بر اساس این حکم اگر به مرکزی ورود یابیم و با بررسی کنتور برق آن متوجه شویم میزان مصرف نامتعارفی به ثبت رسیده می‌توانیم نسبت به اعمال قانون و بررسی گسترده‌تر اقدام کنیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.