رسانه‌های اجتماعی

July 29, 2019
23:17 دوشنبه، 7ام مردادماه 1398
کد خبر: 101340

هجوم انتقادها به اینستاگرام

 
 اینستاگرام این هفته انتقادات بسیاری را بخاطر سیاست‌های حریم خصوصی خود متحمل شده است. البته این‌بار تنها اینستاگرام مقصر نیست. این مسئله چیزی بیش از خصوصیات سیستم است و به نحوه تعامل آن با نوجوانان و نیاز آنان به توجه است. این شرکت به کاربران خود اجازه می‌دهد تا حساب خود را از حالت شخصی به حالت تجاری تبدیل کنند، قابلیتی که توسط افراد مشهور و کسب‌وکارها مورد استفاده قرار می‌گیرد تا بتوانند علاوه بر دسترسی به امکانات مقایسه‌ای بیشتر، برای طرفداران و مشتریان احتمالی راهی برای برقراری ارتباط با آنها فراهم کند. حالا در عوض این ویژگی توسط میلیون‌ها جوان مورد استفاده قرار گرفته تا بتوانند جزئیات حساب کاربری خود را تحلیل و بررسی نمایند.
 
مسئله‌ای که در این بین وجود دارد پر کردن فرم اطلاعات تماسی است که کاربر برای دسترسی به حالت تجاری باید پر کند. در نتیجه کودکان با در دسترس قراردادن ایمیل‌ها و شماره تماس‌های خود و نمایش آن به کل دنیا، در معرض خطرهای احتمالی قرار می‌گیرند.
 
اینستاگرام در بیانیه‌ای اعلام کرد:
 
هرکسی می‌تواند پروفایل کاربری خود را به یک حساب تجاری تبدیل کند. ما این کار را به این دلیل انجام می‌دهیم تا هرکسی که تمایل به ایجاد کسب‌وکاری برای خود دارد بتواند از طریق اینستاگرام آن را راه‌اندازی کند. در طی فرآیند تبدیل حساب شخصی به تجاری، ما به کاربران اعلام می‌کنیم که اطلاعات تماس آنها توسط دیگران قابل دسترس خواهد بود و به ‌آنها اجازه می‌دهیم این اطلاعات را بروزرسانی و یا پنهان کنند.
 
در حالی که بیانیه اینستاگرام به موارد درستی اشاره می‌کند، منتقدان می‌گویند اینستاگرام می‌تواند ایمیل و شماره تلفن افراد را به‌شکل ناشناس و مبهم تبدیل کند تا از حریم خصوصی کاربران خود حفاظت کند.
 
اینستاگرام در حال تلاش برای ایجاد بستری فراتر از یک شبکه اجتماعی است که در آن کاربران تنها از طریق لایک کردن مورد مقایسه با یکدیگر قرار بگیرند. این کار با پنهان کردن لایک‌ها در برخی مناطق آغاز شده است (موضوعی که برخی افراد مشهور را ناراحت کرده است). همچنین اگر کاربری قصد ارسال مطلبی برای سوءاستفاده داشته باشد، از وی می‌خواهد تا دوباره آن را بررسی کند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.