تلفن همراه

گوشی

July 31, 2019
8:56 چهارشنبه، 9ام مردادماه 1398
کد خبر: 101403

از محصولات ۲۰۱۹ اپل چه می‌دانیم

آیفون جدید در راه است و می‌خواهیم در این مقاله، نگاهی به تعدادی از قابلیت‌ها و امکانات احتمالی این محصول آینده اپل بیندازیم. همچنین می‌خواهیم بررسی کنیم که با وجود خرید بزرگ امسال اپل- یعنی خرید بخش ساخت مودم شرکت اینتل- اپل چگونه قادر است تکنولوژی 5G را برای محصولات خود عرضه کند. به شایعات پیرامون مک بوک پرو و ساعت هوشمند جدید و هدست واقعیت افزوده این شرکت نیز نگاهی خواهیم انداخت.
 
سه آیفون جدید در پاییز امسال
هر سال با نزدیک شدن به تاریخ عرضه محصولات جدید اپل، بازار شایعات و خبرهای پیرامون آنها داغ می‌شود.
 
بر اساس گزارشی از  9to5 Mac  که همین هفته منتشر شد، احتمالا امسال نیز باید منتظر چند مدل آیفون باشیم. به گفته برخی افراد که آیفون‌های جدید را از نزدیک دیده‌اند، امسال هم سه آیفون خواهیم داشت. بر اساس گزارش‌ها، این سه مدل دقیقا مشابه آیفون‌های سال 2018 هستند و حتی صفحه نمایش‌های مشابهی با آنها دارند یعنی اندازه‌های 5.6، 6.1 و 6.5 اینچی. حتی رزولوشن و تکنولوژی صفحه نمایش‌ها نیز ظاهرا عینا مشابه نسل قبلی است: صفحه OLED به روی XS  و XS Max و صفحه LCD روی مدل XR.
 
سه مدل جدید، قابلیت  Face ID خواهند داشت و دوربین سلفی آنها به قابلیت True Depth مجهز خواهد بود. تنها تفاوتی که در گزارش 9to5mac به آن اشاره شده این است که اپل احتمالا قابلیت لمس سه بعدی- 3D Touch- را از مدل‌های جدید حذف کرده  و دوربین سلفی آیفون‌های 2019 به قابلیت ضبط ویدیوی اسلو موشن مجهز خواهد بود. در هیچ کدام از شایعات، از نحوه قرارگیری اسکنرهای اثر انگشت در مدل‌های جدید، هیچ حرفی زده نشده است.
 
ظاهرا در هر سه  آیفون امسال، جایگاه مربع شکل جدیدی برای قرارگیری دوربین در پشت دستگاه تعبیه شده است. در دو مدل XS  و XS Max ، در این قسمت علاوه  بر لنز واید و تلفوتو، یک سنسر جدید اولترا واید نیز تعبیه شده است.
 
در گزارش جدید اشاره شده که در هر سه مدل جدید، قابلیت جدیدی به نام «Smart Frame» ارائه خواهد شد. قابلیتی که با استفاده از لنز جدید، می‌تواند محیط اطراف عکس انداخته شده توسط کاربر را نیز ثبت کند. این اطلاعات ظاهرا برای مدت محدودی ذخیره شده و کاربر اگر بخواهد می‌تواند برای ویرایش عکس خود به آنها رجوع کند.
 
گزارش جدید، وجود باتری بزرگ، پردازنده قدرتمند A13  و قابلیت شارژ دو طرفه را نیز برای مدل‌های جدید تایید کرده است. قابلیت شارژ دو طرفه(two-way charging) را در گوشی‌های سری  Galaxy S10 نیز دیده‌ایم.
 
بر اساس گزارش 9to5، آیفون 11R  قرار است در دو رنگ جدید بنفش یاسی و سبز نیز عرضه شود، دو رنگ جدیدی که جایگزین رنگ ذغالی و آبی سال گذشته خواهند شد. گوشی‌های جدید همچنین از یک کلید جدید برای ساکت کردن(Mute) بهره خواهند برد که در کناره دستگاه قرار دارد.
 
اپل امتیاز تولید مودم‌های اینتل را خریداری کرده
احتمالا به زودی تراشه‌های 5G ساخته شده توسط خود اپل را روی آیفون‌های آینده این شرکت خواهیم دید. همین حالا شایعه شده که در سال 2020 قرار است اولین نسل از آیفون‌های 5G یا تراشه‌های 5G کوالکام عرضه شوند.
 
اپل جدیدا اعلام کرده که برای خرید بخش مودم‌های شرکت اینتل، قراردادی با هزینه 1 میلیارد دلار امضا کرده است. این خبر درحالی منتشر شد که رابطه اپل و کوالکام-تولید کننده اصلی تراشه‌های آیفون‌های کنونی- مدت‌هاست که شکر آب شده است. اپل و کوالکام، توافق نامه‌ای امضا کرده‌اند که بر اساس آن اپل می‌توانست از مودم‌های کوالکام، روی گوشی‌های خود استفاده کند. حالا با خرید بخش مودم‌های اینتل، احتمال این‌که مشارکت بین کوالکام و اپل پایان یابد، زیاد است.
 
امسال، مک بوک پرو جدید می‌آید
 
اپل جدیدا محصول جدید از سری مک بوک‌های خود معرفی کرده اما احتمال اینکه تا پایان سال جاری، محصول دیگری از این سری عرضه کند را رد نکرده است. بر اساس گزارش وبسایت چینی The Economic Daily News، اپل در حال آماده شدن برای معرفی لپ تاپ 16 اینچی جدید خود تا ماه اکتبر است که مجهز به صمفحه نمایش ال‌سی‌دی 1920* 3072 پیکسل است.
 
از دیگر قابلیت‌های احتمالی این محصول، پردازنده بهتر و کیبورد جدیدی است که با استفاده از مکانیزم جدید  scissor switch قرار است جایگزین کیبورد نه چندان خوشنام  butterfly switch keyboard اپل شود.  butterfly switch keyboard دردسرهای زیادی برای اپل به ارمغان ‌آورد.
 
اما این ارتقا، قرار نیست ارزان تمام شود. بر اساس گزارش جدید، قیمت مک بوک پروی جدید تا 3000 دلار خواهد رسید.
 
در این گزارش همچنین اشاره شده که برای مک بوک پرو 13 اینچی و صفحه رتینای مک بوک ایر نیز، قرار است به روزرسانی عرضه شود.
 
تجهیز اپل واچ به یک صفحه نمایش جدید در سال 2020
احتمالا اپل واچ سال آینده به صفحه نمایش متفاوتی مجهز می‌شود. گزارش دیگری  در The Economic Daily News ادعا می‌کند  که اپل قرار است صفحات نمایش OLED  را کنار گذاشته و صفحات microLED را در اپل واچ سال آینده جایگزین کند. microLED ، علاوه بر اینکه روشن‌تر است، در انرژی مورد استفاده دستگاه صرفه جویی کرده و عمر باتری را افزایش می‌دهد. عمر بیشتر باتری اپل واچ، می‌تواند اجرای برنامه‌های ردیابی خواب را برای این دستگاه ممکن کند.
 
پتنت جدید اپل نشان از سخت افزاری جدید دارد
دقیقا زمانی که گمان می‌کردیم، اپل توسعه عینک‌های واقعیت مجازی/واقعیت افزوده(AR/VR) را متوقف کرده، نشانه‌هایی از ادامه این هدف نمایان شد.
 
اپل جدیدا پتنتی از یک دستگاهی ترکیبی به ثبت رسانده که متشکل از یک صفحه نمایش مجهز به تکنولوژی‌های واقعیت مجازی/واقعیت افزوده و یک کنترل است.
 
این هدست، سنسورهای مختلفی دارد که می‌تواند احساسات روی صورت انسان را تشخیص دهد. محیط اطراف کاربر نیز قابل تشخیص بوده و کنترل این دستگاه، حداقل به یک پردازنده مجهز خواهد بود.
 
بر اساس گزارش‌ها، اپل قرار است تا سال 2020، هدست ترکیبی یا واقعیت افزوده خود را با صفحه 8K  عرضه کند. اما گزارشی در DigiTimes منتشر شد  که ادعا می‌کرد این پروژه متوقف شده زیرا این محصول آماده نبوده است.
 
این پتنت ثابت می‌کند که اپل هنوز هم به این حوزه علاقه مند است اما تولید محصولی در این حیطه شاید کمی بیشتر از چیزی که پیش بینی شده بود، زمان ببرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.