سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

August 1, 2019
11:28 پنجشنبه، 10ام مردادماه 1398
کد خبر: 101455

لنوو نخستین لپ تاپ 5G با طول عمر باتری برای تمام روز را عرضه می‌کند

 
براساس اطلاعات فاش شده از سوی یکی از کارمندان لنوو، انتظار می‌رود تا پایان سال شاهد معرفی لپ‌تاپ 5G لنوو با طول عمر باتری برای تمام روز باشیم.  
 
 
به‌نظر می‌رسد لنوو قصد دارد شوک جدیدی به بازار لپ‌تاپ وارد کند. براساس آخرین اخبار، انتظار می‌رود نخستین لپ‌تاپ این شرکت با قابلیت پشتیبانی از شبکه‌ی 5G و طول عمر فوق‌العاده‌ی باتری تا پایان سال جاری به بازار عرضه شود. 
 
این خبر در جریان گفتگوی 91mobiles با یکی از کارمندان لنوو که نامش فاش نشد، منتشر شده است. لپ‌تاپ‌هایی با قابلیت اتصال به شبکه‌ی اینترنت پرسرعت نسل پنجم، می‌توانند معادلات بازار را تغییر بدهند و ظاهرا به‌نظر می‌رسد کاربران لازم نیست زیاد منتظر معرفی و عرضه‌ی چنین دستگاه‌هایی به بازار باشند.
 
دستگاه‌هایی که قابلیت پشتیبانی از شبکه‌ی 5G را دارند، از سرعت دانلود بیشتری بهره می‌برند و با تأخیر کمتری نیز رو‌به‌رو هستند. در نتیجه با چنین دستگاه‌هایی به‌راحتی می‌‌توان با سرعت بالاتری از سرویس‌های استریمینگ استفاده کرد و شاهد انقلابی در عرصه‌ی کاربری سرویس‌های استریمینگ خواهیم بود.
 
 
باتری‌هایی با طول عمری برای تمام روز 
براساس اعلام کارمند لنوو، به‌نظر می‌رسد این شرکت قصد دارد در همکاری نزدیکی با اینتل و کوالکام دستگاه‌هایی با باتری با طول عمر برای تمام روز به بازار عرضه کند. این بدان معنی است که احتمالا لپ‌تاپ‌های لنوو که تحت پروژه‌ی آتنا (Project Athena) اینتل توسعه‌ می‌یابند، از طراحی باریک‌تر و طول عمر طولانی‌تر باتری بهره خواهند برد. پیش‌تر اینتل پروژه Athena Open Labs را با هدف ساخت لپ‌تاپ‌ سبک نسل بعد رونمایی کرد. 
 
به‌علاوه، کوالکام نیز وارد همکاری جدیدی با برخی تولیدکنندگان لپ‌تاپ شده است تا دستگاه‌هایی مبتنی بر تراشه‌ی اسنپدراگون و بهترین ویژگی‌های مربوط به گوشی‌های هوشمند از جمله بوت فوری، اینترنت همراه همیشه متصل در کنار طول عمر فوق‌العاده باتری به بازار عرضه کنند. البته باید درنظر داشته باشید که اخبار مربوط به لپ‌تاپ جدید لنوو از سوی یکی از کارمندان این شرکت که نخواسته نامش فاش شود، به‌اشتراک گذاشته شده است. درنتیجه هنوز نمی‌توان به‌صورت قطعی در مورد موثق بودن این اطلاعات اظهارنظری کرد.
 
با وجود این کاملا واضح است که تولیدکنندگان لپ‌تاپ همواره در جستجوی راهکارهایی برای افزایش طول عمر باتری دستگاه‌های خود بوده‌اند. باید ببینیم اخبار فاش‌شده تا چه حد به واقعیت نزدیک خواهد بود و آیا لنوو تا پایان سال جاری لپتاپی با چنین مشخصاتی به بازار عرضه خواهد کرد یا خیر.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.