رسانه‌های اجتماعی

August 1, 2019
14:42 پنجشنبه، 10ام مردادماه 1398
کد خبر: 101470

کاربران فیس‌بوک بیشتر اهل کدام کشور در دنیا هستند؟

ایسنا نوشت: جدیدترین گزارش‌ها حاکیست که کاربران هندی بسیار بیشتر از فیس‌بوک استفاده کرده و در آن عضویت دارند.
 
 
به تازگی موسسه تحقیقاتی و آماری استاتیستا گزارش و نموداری را منتشر کرده است که نشان می‌دهد کاربران فیس‌بوک بیشتر ساکن کشورهای هند، ایالات متحده آمریکا و اندونزی هستند.
 
بر اساس نمودار زیر که در وب سایت statista آمده است، می‌توان دریافت که کاربران هندی، آمریکایی و اندونزیایی به ترتیب در جایگاههای نخست تا سوم بیشترین استفاده از شبکه اجتماعی فیس‌بوک را به نام خود ثبت کرده و به نظر می‌رسد که تمایل بیشتری برای گذراندن وقت خود در پلت‌فرم آن دارند.
 
 
 
طبق این نمودار، تعداد کاربران فعال فیس بوک در هند ۲۷۰ میلیون نفر در ماه جاری میلادی، ژوئیه ۲۰۱۹، در ایالات متحده آمریکا ۱۹۰ میلیون نفر و در اندونزی ۱۳۰ میلیون  نفر گزارش و اعلام شده است.
 
برزیل، مکزیک و فیلیپین  نیز به ترتیب در رتبه های چهارم، پنجم و ششم جدول رده‌بندی بیشترین کاربران فیس‌بوک قرار گرفته  و به ترتیب میزبان  ۱۲۰،۸۲ و ۶۸ میلیون کاربر فعال در ماه بوده اند.ویتنام، تایلند ، مصر، ترکیه و انگلستان نیز به ترتیب با اختصاص ۵۸، ۴۶، ۳۸ و ۳۷ میلیون کاربر فعال در ماه، در جایگاههای هفتم تا دهم این جدول و فهرست ایستاده و جای گرفته‌اند.  
 
فیس‌بوک بدون شک یکی از بزرگترین و محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در جهان به شمار می‌رود که موفق شده است در سال‌های اخیر توجه خیل عظیمی از کاربران را در کشورهای مختلف جهان به سمت و سوی خود جلب کند و عملکرد موفقیت آمیز و به دنبال آن درآمدزایی و سودآوری بالایی را برای خود به ارمغان بیاورد.
 
تقریباً اوایل سال جاری ۲۰۱۸ میلادی بود که شبکه‌اجتماعی فیس‌بوک درگیر بزرگ‌ترین رسوایی در طول تاریخ خود شد، چراکه اخبار بسیاری مبنی بر همکاری فیس‌بوک با یک مؤسسه تحقیقاتی به نام کمبریج آنالتیکا و افشای اطلاعات خصوصی خیل عظیمی از کاربران فیس‌بوکی منتشر شد. گزارش‌های منتشره نشان می‌داد که اطلاعات بیش از ۸۷ میلیون نفر از کاربران فیس‌بوک در این همکاری به سرقت رفته و افشا شده است.
 
پس از آنکه وب‌سایت‌ها و رسانه‌های خبری بسیاری گزارش کردند که شبکه اجتماعی فیس‌بوک در انتشار اطلاعات شخصی و خصوصی کاربرانش دست داشته است، مردم و منتقدان بسیاری فیس‌بوک را به خیانت در امانت و همکاری با نهادهای دولتی یا تحقیقاتی متهم کردند.
 
این شبکه اجتماعی به سرعت آماج حملات کاربران بسیاری در سراسر جهان قرار گرفت به‌گونه‌ای که تعداد کثیری از شرکت‌ها و افراد معروف اقدام به بستن و غیرفعال کردن صفحات مجازی خود در فیس‌بوک کرده و استفاده از این شبکه اجتماعی را ننگی برای دنیای مجازی توصیف کرده‌اند.با همه این تفاسیر به نظر می‌رسد که هیچ تغییر منفی چشمگیر و قابل توجهی در تعداد کاربران فیس‌بوک رخ نداده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.