امینت

تلفن همراه

August 5, 2019
17:43 دوشنبه، 14ام مردادماه 1398
کد خبر: 101657

امکان تهیه هر قطعه از بیش از دو تامین‌کننده؛ راهکار هواوی برای شرایط خاص

شرکت‌های بزرگ پیش از وقوع مشکلات احتمالی، به فکر راهکارها هستند. به گفته‌ی مدیران هواوی، این شرکت نیز پیش از تحریم‌های آمریکا، راه‌حل‌های مختلفی را برای جلوگیری از وقوع مشکل در زنجیره تولید محصولات خود در نظر گرفته بود.
 
 هواوی برای تامین قطعات و تکنولوژی مورد نیاز محصولات خود، با برترین شرکت‌های فعال در این زمینه همکاری دارد. به نظر می‌رسد که این شرکت تحریم‌های تجاری آمریکا را در گذشته پیش‌بینی کرده بود و برای مقابله با آن راه حل‌هایی را در نظر داشته است. راهکارهایی که در نهایت منجر به فشار شرکت‌های آمریکایی به دولت خود و عقب نشینی آنان شد.
 به تازگی یکی از مدیران ارشد هواوی در مصاحبه‌ای با یکی از رسانه‌های رسمی کشور چین اعلام کرده که این شرکت به منظور جلوگیری از اختلال در روند تولید و عرضه محصولات، برای تهیه هر قطعه حداقل با دو تامین‌کننده در ارتباط بوده است. 
اخیراً نایب رئیس شرکت هواوی، ویکتور ژانگ در مصاحبه‌ای با خبرگزاری رسمی چین (شینهوآ)، درباره سیاست‌های تامین قطعات محصولات  هواوی اعلام کرد:
شرکت‌هایی که  سوی جهانی شدن می‌روند، قطعات مورد نیاز خود را صد درصد تولید نمی‌کنند.  به همین خاطر شرکت  هواوی حدود 10 سال پیش استراتژی تجاری را با نام «مدیریت پایدار کسب و کار» ایجاد کرد، که  در این استراتژی شرکت  هر یک از قطعات مورد نیازش  را از دو تامین‌کننده دریافت می‌کند.
در تاریخ 7 نوامبر 2018، دوازدهمین مجمع تامین‌کنندگان اصلی هواوی با حضور 700 شرکت‌کننده از 150 تامین‌کننده جهانی و مدیران ارشد هواوی در چین برگزار شد. در این مجمع 92 تامین‌کننده لوح تقدیر دریافت کردند که این تامین‌کنندگان شامل 33 کمپانی آمریکایی، 22 کمپانی چینی، 11 کمپانی ژاپنی، 10 کمپانی تایوانی و مجموعاً 16 کمپانی از کشورهای هنگ‌کنگ، آلمان و کره جنوبی بودند.
تامین‌کنندگان خارجی شناخته شده هواوی در آمریکا شرکت‌های اینتل، کوالکام و مایکروسافت هستند و در بین شرکت‌های ژاپنی، هواوی با سونی و فوجیتسو همکاری می‌کند. همچنین هواوی برای تامین قطعات مورد نیاز محصولات خود، با شرکت‌های تایوانی TSMC و مدیاتک نیز تعامل زیادی دارد. در بخش شرکت‌های داخلی نیز هواوی برای تامین قطعات با BOE، Tianma، Lixun Precision و چند شرکت چینی دیگر در ارتباط است.
بر اساس گزارشی معتبر، در سال 2018  هواوی برای تامین قطعات مورد  نیاز خود مبلغ 70 میلیارد دلار هزینه کرده که نزدیک به 11 میلیارد دلار از آن صرف خرید قطعات از شرکت‌های آمریکایی اینتل، کوالکام و مایکرون شده است. تحریم‌های اخیر آمریکا علیه شرکت‌های چینی، باعث شد که روابط تجاری هواوی برای تامین قطعات با شرکت‌های آمریکایی دچار مشکل شود و برای تامین قطعات از شرکت‌های پشتیبان استفاده کند. البته تحریم‌های ایالات متحده مانند تیغ دولبه‌‌ای عمل  کرد  و شرکت‌های آمریکایی ضرر کردند؛ چرا که مشتری بزرگی مانند هواوی را از دست دادند. البته هم‌اکنون با توافق دولت آمریکا و چین، روند تحریم‌ها تعلیق شده است و شرکت‌های آمریکایی با اخذ مجوز به تجارت با  هواوی ادامه می‌دهند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.