امنیت

فناوری اطلاعات

August 8, 2019
10:28 پنجشنبه، 17ام مردادماه 1398
کد خبر: 101860

رشد ۲۵ درصدی ایمیل‌های ناخواسته در اینباکس‌های سازمانی

 تعداد حملات سایبری که با هدفگیری پست‌های الکترونیکی کاربران انجام می‌شوند با سرعت زیاد در حال افزایش است. با این وجود کارشناسان دریافته‌اند هیچ یک از انواع مختلف این هرزنامه‌ها به نسبت دیگری با تعداد بیشتر وارد صندوق دریافته ایمیل یا اینباکس نمی‌شوند و به عبارت دیگر همه آنها با تعداد تقریبا مشابه در حال انتشار هستند.
 
در بررسی مرکز امنیت سایبری GreatHorn کارشناسان امنیت اطلاعات  اعلام کردند تعداد تهدیدهای صورت گرفته از طریق پست الکترونیکی طی یک سال گذشته رشد ۲۵ درصدی را تجربه کرده است و این در حالی است که نیمی از مشترکان سرویس‌های مختلف پست الکترونیکی هر هفته پیام‌های آلوده را در اینباکس خود مشاهده می‌کنند.
 
معمول‌ترین نوع هرزنامه‌ها و تهدیدهای سایبری صورت گرفته از این طریق که وارد اینباکس کاربران می‌شود مربوط به افرادی است که جعل هویت کرده‌اند. این دسته از پست‌های الکترونیکی ۴۵ درصد از کل هرزنامه‌ها را تشکیل می‌دهند.
 
این پیام‌ها معمولا نتیجه حملاتی هستند که طی آن مجرمان سایبری از یک کسب و کار اطلاعات دقیق دارند و بر این اساس نام مدیرعامل، رئیس یا کارمند شرکت مذکور را می‌دانند. این دسته از پیام‌ها در ابتدا هیچ گونه نشانه‌ای از تهدید را شامل نمی‌شود و به عنوان مثال لینک مشکوکل یا فایل پیوستی در آن وجود ندارند. این مسئله به آن معنی خواهد بود که ایمیل‌های یاد شده به راحتی می‌توانند از سیستم امنیت پست الکترونیکی که در سازمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد عبور کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.