باندپهن

تلفن همراه

گوشی

August 8, 2019
14:01 پنجشنبه، 17ام مردادماه 1398
کد خبر: 101873

معاون وزیر ارتباطات: سامانه رجیستری هیچ ضعفی ندارد

 
 فتاحی گفت: مشکل اصلی مربوط به واردات است که هنوز نتوانسته تقاضای بازار را پوشش دهد و همین امر فضا را برای چنین سوءاستفاده‌هایی باز می‌کند اما این به معنای دور زدن طرح رجیستری نیست.
 
حمید فتاحی معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل و رئیس هیئت‌مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت در خصوص این مشکل که به تازگی در فضای مجازی به ویژه اینستاگرام برخی از افراد سودجو به منظور دور زدن طرح رجیستری، با پرداخت مبلغی اقدام به اخذ شماره گذرنامه کاربران می‌کنند تا گوشی‌هایی را که به صورت قاچاق وارد کنند، گفت: سامانه ثبت تلفن همراه (رجیستری) مو لای درزش نمی‌رود و این مشکل مربوط به سامانه مذکور نیست. در واقع چون این امکان فراهم شده است که افراد بتوانند یک بار در سال در مسافرت‌های خارج از کشور با خود یک گوشی وارد کشور و آن را ثبت کنند و با توجه به اینکه بسیاری از مسافران هیچ تلفن همراهی با خود نمی‌آورند، همین امر سبب شده است عده‌ای سودجو از فضای ایجاد شده سوءاستفاده کنند.
 
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به پیام سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز خطاب به مردم مبنی بر قرار ندادن اطلاعات شخصی‌شان در اختیار دیگران بیان کرد: افراد با در اختیار قرار دادن اطلاعات شخصی خود به دیگران در واقع حق خود برای استفاده از تسهیلات و فرصت‌ها را از دست می‌دهند و این ضعف سامانه رجیستری نیست.
 
وی افزود: مشکل اصلی مربوط به واردات است که هنوز نتوانسته تقاضای بازار را پوشش دهد و همین امر فضا را برای چنین سوءاستفاده‌هایی باز گذاشته است اما باز هم این به معنای دور زدن طرح رجیستری نیست.
 
فتاحی در پایان خاطر نشان کرد: مسئله مطرح شده ضعف سامانه نیست و مربوط به وزارت ارتباطات نیست، بلکه مربوط به چرخه معیوبی است که در این فرآیند در جریان است؛ مردم نباید به این طریق خود را از حق قانونی‌شان محروم کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.