اپراتورها

اینترنت و شبکه

تلفن همراه

فناوری اطلاعات

August 10, 2019
13:32 شنبه، 19ام مردادماه 1398
کد خبر: 101945

۲ میلیون پورت سرویس «وی.دی.اس.ال» در کشور آماده واگذاری است

 
ورامین- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ۲ میلیون پورت سرویس «وی.دی.اس.ال» در کشور آماده واگذاری است.
 
 محمدجواد آذری جهرمی ظهر شنبه و در حاشیه سفر به شهرستان های جنوب شرق استان تهران در جمع خبرنگاران گفت: شهرهای استان تهران به لحاظ تراکم جمعیتی از درصد بالایی برخوردارند، یکی از شهرهای استان تهران جمعیت بیشتری از بسیاری از شهرهای کشور دارد.
 
وی گفت: گرانی سبب شده تعداد زیادی از کسانی که در تهران ساکن هستند، در حاشیه تهران و شهرهای اطراف تهران ساکن شوند، البته برخی از این شهرها مانند شهرهای دشت ورامین قدمت زیادی دارند و جمعیت بومی این شهرها نیز زیاد است، در هر صورت توجه به این شهرها همواره مورد توجه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بوده و طرح های ویژه ای در این خصوص داشتیم.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: امروز نیز به دشت ورامین آمدیم، تا از آخرین وضعیت پروژه ها مطلع شویم، سال گذشته ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه ارتباطات در منطقه دشت ورامین اختصاص داده شده بود، بحمدالله مناطق شهری مشکل ارتباطی ندارند و به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند، برخی از مناطق پر جمعیت روستایی نیز به شبکه ملی اطلاعات مرتبط شدند و وضعیت ارتباطی قابل قبولی دارند.
 
آذری جهرمی ادامه داد: برخی از روستاهای کم جمعیت تر در جنوب شرق ورامین باقی مانده است، که تا پایان سال مرتفع شده و تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار جمعیت در دشت ورامین به شبکه ملی اطلاعات متصل خواهند شد.
 
وی گفت: علاوه بر این مرکز  تجمیع شده سامانه خدمات مخابراتی جنوب شرق استان تهران نیز در قرچک افتتاح شد، علاوه بر آن امروز سرویس «وی. دی. اس. ال» با متوسط سرعت ۴ برابر اتصال به شبکه ملی اطلاعات آماده بارگذاری شده و اولین پورت آن در یکی از روستاهای دشت ورامین به یک خانواده شهید تقدیم کردیم و این سرویس راه اندازی شد.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با راه اندازی این سرویس واگذاری ۲ میلیون پورت آماده سرویس های «وی. دی. اس. ال» آغاز می شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.