اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

August 11, 2019
10:13 یکشنبه، 20ام مردادماه 1398
کد خبر: 101992

کدام سرویس ذخیره‌سازی ابری طرفداران بیشتری دارد؟

 
سرویس‌های ذخیره‌سازی مبتنی بر فضای ابری به کاربران اجازه می‌دهند با هر دستگاه الکترونیکی و هر زمان که بخواهند، از طریق اینترنت به حجم زیادی از اطلاعات شخصی خود دسترسی داشته و پیدا کنند.
 
 در سال‌های اخیر که سرویس و اپلیکیشن‌های ذخیره‌سازی مبتنی بر فضای ابری و کلاد از محبوبیت و استقبال بی‌نظیری از سوی کاربران گوشی‌های هوشمند و رایانه‌های شخصی برخوردار شده است، شرکت‌های بزرگی همچون گوگل و مایکروسافت به توسعه و ارائه سرویس‌های مختلفی که بر مبنای فضای ابری و کلاد ذخیره سازی اطلاعات شخصی کاربران را برعهده دارند، پرداخته‌اند تا بدین وسیله بتوانند نظر و توجه خیل عظیمی از کاربران را به سمت و سوی خود جلب کنند.
 
کاربران با استفاده از سرویس‌های ذخیره‌سازی مبتنی بر فضای ابری و کلاد قادر خواهند بود تصاویر ، فایل و اطلاعات شخصی خود را بر روی پلت‌فرم سرویس‌های کلاد همچون گوگل‌درایو، وان‌درایو و دراپ‌باکس آپلود و ذخیره کنند.
 
بر اساس گزارشی که در وب سایت fortune آمده است، دراپ‌باکس در سال ۲۰۱۵ میلادی توانسته است با اختلاف زیادی از رقبای خود در رتبه نخست استقبال کاربران از سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری بایستد و میزبان بالغ بر ۳۰۰ میلیون کاربر باشد. دو سرویس گوگل درایو و وان‌درایو مایکروسافت نیز به ترتیب ۲۴۰ میلیون و ۲۵۰ میلیون کاربر را در پلت‌فرم خود جای داده‌اند.
 
البته کارشناسان بر این باورند که میزان استقبال کاربران از سرویس‌های ابری در سال‌های اخیر به شدت رشد و افزایش یافته است و آمارهای جدید بسیار بالاتر از اعداد ذکر شده در بالا هستند.
 
این سرویس‌های ذخیره سازی مبتنی بر فضای ابری و کلاد با وعده ارائه فضای ذخیره‌سازی بیشتر به صورت رایگان به کاربران خود، سعی دارند که در رقابت تنگاتنگی که میان آنها جاری و برقرار است، پیروز شوند و بدین ترتیب گوی سبقت را از رقبای قدرتمند خود بربایند.
 
سرویس‌های آنلاین و اینترنتی ارائه دهنده فضای ذخیره سازی ابری و کلاد به کاربران خود تا حجم و ظرفیت معلوم و مشخصی امکان آپلود و ذخیره سازی فایل ، تصاویر و اطلاعات شخصی آنها را به صورت رایگان می‌دهند و در صورت تمایل کاربران به افزایش حجم ظرفیت موردنظر خود، از آنها به ازای ارائه حجم‌های مختلف ۱۰۰ گیگابایتی و ۲۰۰ گیگابایتی، ۱۰، ۲۰ و ۳۰ ترابایتی پول و حق اشتراک دریافت می‌کنند.
 
پیشتر ادوارد اسنودن، یکی از متخصصان امنیتی پیشین فعال در آژانس امنیت ملی آمریکا در خصوص وضعیت امنیت سایبری سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری هشدار داده و آن را دشمن حریم خصوصی کاربران خوانده بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.