تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

August 12, 2019
10:33 دوشنبه، 21ام مردادماه 1398
کد خبر: 102048

دیجیتالی شدن حدود ۱ تریلیون دلار به تولید ناخالص داخلی هند اضافه می‌کند

هند یکی از سریع ترین کشورها در روند دیجیتالی شدن در جهان است.برخی از فعالیت هایی که اخیراً هند انجام داده نشان می دهد دیجیتالی شدن حدود یک تریلیون دلار به تولید ناخالص داخلی این کشور تا ۲۰۲۵ اضافه می کند.
 
 
 به نقل از ایکانامیک تایمز، دیجیتالی شدن یکی از بزرگ‌ترین  تحولاتی است که دنیا و مخصوصاً هند با آن رو به روست. برخی از فعالیت هایی که اخیراً هند انجام داده نشان می دهد دیجیتالی شدن حدود یک تریلیون دلار به تولید ناخالص داخلی این کشور تا  2025 اضافه می کند.
 
 اکثر مردم متوجه نیستند که هند یکی از سریع ترین کشورها در روند دیجیتالی شدن در جهان است. به تعداد افرادی که از اینترنت استفاده می‌کنند، نفوذ گوشی‌های هوشمند و اطلاعاتی که مورد استفاده قرار می گیرد نگاه کنید، همه این ها روی هم نشان می‌دهد که هند در رتبه بالایی در این زمینه قرار دارد و بخش به بخش متحول می شود.
 
 ساخت و ساز را در نظر بگیرید. شرکت های بزرگ ساختمان سازی از سنسورها و اینترنت اشیا برای کنترل بهتر هزینه‌ها و زمانشان در اجرای پروژه ها استفاده می کنند.  با این روش صدها میلیون دلار در هزینه ها صرفه جویی می شود.
 
یک شرکت داروسازی  از این اطلاعات و دیدگاه ها استفاده می کند تا متوجه شود بیمارانش را در کدام سایت ها ثبت نام کند که هزینه آزمایشات درمانی و ساخت دارو برایشان کاهش یابد.
 
 در مورد تهیه و توزیع هم به همین ترتیب است. شرکت های جدید بسیاری به وجود آمده اند که  برای اولین بار نرخ باربری را شفاف می سازند. با این کار هزینه های حمل و نقل هند 20 تا 30 درصد کاهش می یابد.
 
 همه اینها باعث بهره وری بیشتر می شود. حمل و نقل در حال حاضر 14 درصد تولید ناخالص داخلی هند را تشکیل می دهد. ولی باید نزدیک به 8 تا 9 درصد باشد و تنها با ابزارها و تکنولوژی هایی مانند این می توان به این هدف رسید. بنابراین فرصت های تحول بسیاری وجود دارد.
 
 ولی نظر جامعه سرمایه گذار در این رابطه چیست؟ یک طرف اکوسیستم این استارتاپ قرار دارد و در سمت دیگر تجارت سنتی. تفاوت واضحی در نحوه جریان سرمایه به داخل این دو فضا وجود دارد. چگونه ممکن است در حالی که فضای ذکر شده سنتی 18 ماه است از کمبود سرمایه‌گذاری رنج می‌برد، تمام سرمایه به سمت فضای جدید رفته باشد؟
 
 هند چهارمین اکوسیستم بزرگ استارتاپ  را در جهان دارد. شرکت های جدید بسیاری در بخش کشاورزی، حمل و نقل، مشتری و … به وجود می آیند. نحوه به وجود آمدن برند ها تغییر می کند. با توجه به نحوه کار شرکت های آمازون ، ریلاینس و والمارت، به زودی کل اکوسیستم خرده فروشی در هند تغییر می کند. نحوه ساخته شدن برندها هم تغییر می کند. امروزه نسبت به 20 سال گذشته برندها سریعتر ساخته می شوند چون دسترسی به کانال ها و بازارهای مختلف افزایش یافته است. فعالیت های بیشتری در این فضا صورت می‌گیرد و جریان سرمایه بیشتری به سمت بازار های خصوصی می رود. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.