سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

August 14, 2019
13:49 چهارشنبه، 23ام مردادماه 1398
کد خبر: 102170

راهنمای خرید ساندبارهای سامسونگ

ساندبارها چند سالی است که به عنوان نسل جدید سینمای خانگی در بازار لوازم صوتی و تصویری عرضه شده‌اند. این دستگاه‌های صوتی جمع و جور به دلیل مزیت‌ها و برتری‌های چشمگیر نسبت به سیستم‌های عریض و طویل سینمای خانگی خیلی زود جای خود را در خانه‌ها و اتاق‌های پذیرایی باز کردند. با داشتن ساندبارها دیگری نیازی به داشتن اتاق‌های بزرگ یا خلوت کردن اطراف میز تلویزیون برای جا دادن بلندگوهای بزرگ نیست، تمامی بلندگوهای سابق سینمای خانگی در یک نوار باریک تقریبا یک متری جاگذاری شده و به کمک یک ساب‌ووفر صدایی با همان میزان فراگیری و کیفیت در خانه طنین‌انداز می‌شود. نکته مهم اما اتصال بی‌سیم ساندبارها به دستگاه‌های دیگر است که مشکل سیم‌‌کشی دم و دستگاه‌های سینمای خانگی را برای همیشه حل کرده‌اند.
این قابلیت‌ها موجب شده تا ساندبارها خیلی زود مورد توجه قرار بگیرند و بتوانند جایگاه خاصی را نزد علاقه‌مندان پیدا کنند. 
سامسونگ به عنوان شرکتی پیشرو در بازار لوازم صوتی و تصویری مدل‌های متنوعی از ساندبارها را طراحی و عرضه کرده است که در این مطلب با سه مدل از جدیدترین تا اقتصادی‌ترین آنها آشنا می‌شویم.
 
J7591 : دنیای نقره‌ای صدا 
 
 
WhatsApp Image 2019-08-14 at 13.04.09 (1).jpeg
مدل پرچمدار ساندبارهای سامسونگ مدل J7591 است که با طراحی خمیده و رنگ نقره‌ای خود جلوه‌ای زیبا به میز تلویزیون می‌بخشد، این زیبایی چنانچه با تلویزیون‌های Curved سامسونگ همراه باشد دو چندان می‌شود.
صدای خروجی J7591، ۳۲۰ وات قدرت دارد که با سیستم ۵.۱ کاناله آن در سرتاسر خانه طنین‌انداز می‌شود. این ساندبار جدید سامسونگ با ۵ اسپیکر به همراه یک ساب ووفر عملکردی شنیدنی را رقم می‌زند تا تصور حضور در یک سالن مجهز سینما به شما دست دهد. پنج اسپیکر موجود در این سیستم از همه جهات (چپ، راست، مرکز و پشت) فضای اتاق را در بر می‌گیرد تا تمام جزئیات مربوط به افکت‌ها و جلوه‌های صوتی فیلم‌ها در بهترین شکل ممکن به گوش برسد. 
ساندبار J7591 سامسونگ به فناوری پخش صدای سه بعدی فراگیر (Surround Sound Expansion) مجهز است. به کمک این فناوری صداهای مربوط به هر حادثه‌ای در فیلم متناسب با فاصله و جاگیری سوژه‌ها شنیده می‌شود تا هیجان متفاوتی را تجربه کنید. همچنین ساب‌ ووفر این ساندبار از نوع بی‌سیم است و برای داشتن صدای بلند و باکیفیت نیازی به سیم و کابل اضافی نخواهید داشت.
برای پخش موسیقی‌ها و آهنگ‌های موجود روی گوشی و لپ‌تاپ هم می‌توانید از طریق بلوتوث این دستگاه‌ها را به ساندبار متصل کنید. این ساندبار از اپلیکیشن مولتی روم (Multiroom)و Smart things پشتیبانی می‌کند که مدیریت پخش و کنترل آهنگ‌ها را به راحتی انجام می‌دهد.
طول ساندبار J7591 تنها ۱۲۳ سانتیمتر است و برای کاربرانی که قصد دارند تلویزیون و ساندبار خود را به روی دیوار نصب کنند این امکان فراهم شده تا به شکلی ساده و راحت و به کمک براکت دیواری آن را زیر تلویزیون قرار دهند.
 
K490 : صدای ۳۰۰ واتی
 
 
WhatsApp Image 2019-08-14 at 13.04.09.jpeg
ساندبار k490 به منظور تقویت فوق‌العاده صدای تلویزیون‌ها در هر خانه و اتاقی طراحی شده‌اند. k490 با قدرت خروجی ۳۰۰ وات و در یک سیستم ۲.۱ کاناله صداها را با کیفیتی متمایز به گوش می‌رساند. 
رنگ مشکی ساندبار و طراحی جمع و جور آن با طول ۹۰ سانتیمتر موجب شده تا ظاهری شکیل و هماهنگ با تلویزیون‌ به وجود بیاید و در هر دو حالت نصب دیواری یا قرار گرفتن روی میز نمایی زیبا خلق شود.
در ساندبار k490 چهار حالت صوتی متناسب با هر برنامه پیش‌بینی شده تا صدایی بهینه‌ و متمایز منتقل شود. این حالت‌ها شامل گوش دادن به موسیقی (Music)، افزایش وضوح صدا مخصوص فیلم‌هایی که کیفیت صوتی پایینی دارند (Clear Voice)، حالت مخصوص مسابقات ورزشی (Sports) و همینطور حالت Night Mode مخصوص ساعت‌های پایانی شب می‌شود. 
k490 از درگاه‌های کابل ورودی صدای اپتیکال ،USB و HDMI بهره می‌برد. ساب ووفر این ساندبار از نوع بی‌سیم است که باعث می‌شود تا در هر نقطه‌ای از اتاق آن را قرار دهید و از صدای بم لذت ببرید.
 
K390 : ساندبار اقتصادی
 
 
 
WhatsApp Image 2019-08-14 at 13.04.09 (2).jpeg
برای آن دسته از علاقه‌مندانی که می‌خواهند به شکلی اقتصادی و کم‌هزینه‌تر از قابلیت‌های کم‌نظیر ساندبارها در خانه‌شان لذت ببرند، ساندبار K390 سامسونگ گزینه‌ای ایده‌آل و غیرقابل رد خواهد بود. صدای خروجی K390 130 وات قدرت دارد و در کنار ساب ووفر، ترکیبی از صدای باکیفیت و فراگیر را به گوش می‌رساند. 
ساندبار K390 از دو فناوری Dolby Digital و DTS Digital Surround  بهره می‌برد تا صداها به شکلی شفاف‌تر و طبیعی‌تر منتقل شود. K390 از فرمت‌های معمول MP3، WMA، AAC، WAV، OGG پشتیبانی می‌کند. این ساندبار همچنین قادر به پخش فایل‌های باکیفیت FLAC  است که لذتی دو چندان را از شنیدن موسیقی نصیب شنوندگان می‌کند..
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.