اپلیکیشن

تلفن همراه

August 14, 2019
16:14 چهارشنبه، 23ام مردادماه 1398
کد خبر: 102193

اسنپ فود ادعای انحصارطلبی را رد کرد

 
رئیس هئیت مدیره اسنپ فود ادعاها در مورد انحصار این پلتفرم در بازار سفارش آنلاین غذا را تکذیب کرد.
 مهراد عبدالرزاق در پی گفته‌های مدیرعامل هلدینگ کسب‌وکار نوین ایرانیان که در یادداشتی ادعا کرده بود اسنپ مخصوصا سرویس «اسنپ‌فود» در بازار سفارش آنلاین غذا انحصار ایجاد کرده است، به پیوست گفت: «متاسفانه دوستان به دفعات از این عبارت استفاده کرده‌اند. عبارت انحصارطلبی بار معنایی بسیار متفاوتی را به ذهن متبادر می‌کند. اما سوال اینجاست که آیا این واژه در حوزه کسب‌و‌کارهای سفارش آنلاین غذا کاربرد دارد؟»
 
این اولین باری نیست که به گروه اسنپ اتهام انحصار طلبی وارد می‌شود در گذشته نیز مدیرعامل تپسی طی نامه‌ای به رئیس جمهور خواستار پیاده‌سازی رقابت آزاد در تاکسی‌های اینترنتی شده بود. اما شورای رقابت تاکنون اسنپ را از اتهام انحصار طلبی تبرئه کرده است.
عبدالرزاق در ادامه اضافه کرد: «ما تامین‌کننده، تولیدکننده یا وارد کننده محصولی نیستیم. در چنین مواردی، انحصارطلبی در کانال‌های فروش نمایان می‌شود و به تحت فشار قرار گرفتن مشتری منجر می‌شود.»
 
عبدالرزاق گفت: «کسب و کارهای سفارش آنلاین مانند اسنپ‌فود باید رضایت رستوران و کاربر نهایی را جلب کنند و تبلیغات رستوران‌ها یکی از راه‌های جلب نظر کاربران است.» 
 
او ادامه داد: « تامین‌کننده برای آن که از این امکانات تبلیغی استفاده کند، نحوه همکاری‌اش را تغییر می‌دهد و با توجه به سرویس‌ها و مزایای بیشتری که در اختیار او قرار می‌گیرد، تصمیم می‌گیرد صد درصد ظرفیت فروش آنلاین خود را به ما اختصاص دهد.»
 
براساس اظهارات عبدالرزاق توجه به این نکته ضروری است که هیچ تامین‌کننده‌ای به هیچ عنوان مجبور یا موظف به همکاری اختصاصی با اسنپ‌فود نیست. آن‌ها با انتخاب بسته همکاری ویژه، امتیازهایی را دریافت می‌کنند.
 
او با اشاره به اینکه اوج هنر و شایستگی در مجموعه اسنپ توسعه زیرساخت‌های رقابتی است، به نحوی که تامین‌کننده‌های بیشتری، بسته همکاری ویژه را انتخاب کنند، بیان کرد: «در مطالبی که اخیرا منتشر شده، تلاش شده است تا تصویر شرکتی از اسنپ فود ارائه شود که با سرمایه‌های زیاد و انحصارطلبی، سعی دارد رقبا را بیرون براند.تصویری که منصفانه نیست و فرسنگ‌ها با آنچه که هستیم، فاصله دارد.»
 
عبدالرزاق همچنین ادعای تزریق سرمایه نامحدود به اسنپ فود را رد کرد و در پاسخ به این انتقادها گفت: « سرمایه مالی نامحدود، می‌تواند یکی از دلایل شکست کسب‌وکارهای آنلاین باشد. زمانی که کسب‌و‌کار در مسیر نادرستی قرار بگیرد، با هیچ‌گونه سرمایه‌گذاری، حتی در مقدارهای بالا، دوام نخواهد آورد.» او تاکید کرد که این پلتفرم سفارش آنلاین غذا طی دو سال گذشته در مرز سوددهی بوده و نیازمند «منابع مالی نامحدود» نبوده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.