5G, 6G, vRAN, OpenRAN

تلفن همراه

فناوری

August 15, 2019
14:24 پنجشنبه، 24ام مردادماه 1398
کد خبر: 102228

هواوی تحقیقات در مورد شبکه 6G را از حالا آغاز کرده است

 
در حالیکه هنوز مدت زمان زیادی از معرفی شبکه 5G نگذشته و بسیاری از کشورها در مراحل ابتدایی راه اندازی اینترنت نسل پنجم هستند، هواوی تحقیق در مورد اینترنت نسل ششم (6G) را آغاز کرده است.
 
بنابر گزارشات، هواوی در پایتخت کشور کانادا یعنی اتاوا با همکاری نزدیک با بیش از سیزده دانشگاه و مؤسسه تحقیقاتی در حال مطالعه روی شبکه 6G و کاربردهای آن است. البته نمی توان انتظار راه اندازی این شبکه را در آینده نزدیک داشت چرا که این شرکت چینی پیش بینی کرده شبکه نسل ششم تا پیش از سال 2030 از راه نخواهد رسید.
 
6ل.PNG
 
به نظر می رسد چشم بادامی های سرزمین آفتاب تابان و کشور اژدهای قرمز از حالا رقابت بر سر راه اندازی اولین شبکه 6G را آغاز کرده اند. اواسط خرداد ماه گذشته خبر رسید که سامسونگ هم به فکر توسعه شبکه 6G افتاده و سرمایه گذاری هایی هم در این زمینه در سئول انجام داده. ظاهرا این دو شرکت سخت در تلاشند تا نام خود را به عنوان پیشرو در شبکه 6G ثبت کنند.
 
ماه ژوئن سال جاری میلادی نیز شرکت های نوکیا، اریکسون و SK Telecom توافق نامه ای مشترک برای تحقیق در مورد شبکه 6G امضا کردند. البته اقدامات این شرکت ها در حال حاضر بیشتر در مرحله تئوری است و تا شروع توسعه این شبکه راه درازی در پیش است.
 
هنوز اینترنت 5G فراگیر نشده و تا بالغ شدن آن سال ها زمان باقی مانده است. باید دید واکنش مردم به این شبکه چگونه خواهد بود. از مدت ها قبل نگرانی های متعددی پیرامون مضر بودن امواج رادیویی این شبکه شکل گرفته و احداث دکل های مخابراتی متعدد در اطراف منازل و مدرسه ها مردم را نگران کرده است. البته چند روز پیش سازمان ارتباطات فدرال آمریکا گزارشی منتشر کرد و از بی خطر بودن امواج رادیویی 5G برای انسان خبر داد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.