تلفن همراه

فناوری

گوشی

August 16, 2019
11:43 جمعه، 25ام مردادماه 1398
کد خبر: 102250

ارزان قیمت‌ترین گوشی 5G دنیا در راه است

 
شرکت Vivo در نظر دارد در آیند‌ه‌ای نزدیک از اسمارت فون جدیدی با نام iQQQ Pro 5G رونمایی کند که گفته می‌شود پس از عرضه ارزان قیمت‌ترین گوشی 5G موجود در بازار خواهد بود. اما امروز اطلاعاتی منتشر شد که به خوبی این شایعات را تایید می‌کند. اطلاعاتی که حتی توسط یکی از مدیران شرکت Vivo نیز تایید شده است.
 
براساس اطلاعات رسمی که چندی پیش از سوی شرکت Vivo اعلام شد، گوشی iQQQ Pro 5G قرار است در تاریخ 22 آگوست (31 مرداد) به همگان معرفی شود. تاکنون گوشی‌های 5G با اختلاف قابل توجهی گران‌تر از اسمارت فون‌های 4G موجود در بازار بوده‌اند؛ اما به احتمال فراوان گوشی iQQQ Pro 5G اولین محصولی خواهد بود که این رویه را ترک خواهد کرد. اطلاعاتی که به تازگی از کشور چین منتشر شده است نشان می‌دهد که این گوشی هوشمند قرار است ارزان قیمت‌ترین اسمارت فون 5G باشد که تاکنون روانه بازار شده است.
 
این اطلاعات ساعاتی پیش برای اولین بار توسط یکی از کاربران شبکه اجتماعی Weibo منتشر شد و پس از آن نیز یکی از مدیران ارشد شرکت Vivo آن را برای بار دیگر انتشار داد تا به نوعی آن را تایید کرده باشد. در این گزارش به قیمت دقیق این گوشی هوشمند اشاره‌ای نشده، اما گفته شده است که قیمت آن از اسمارت فون‌های 5G موجود در بازار کمتر خواهد بود.
 
فارغ از سطح دسترسی به شبکه‌های 5G، یکی از مهم‌ترین عواملی که سبب شده است در طی ماه‌های اخیر گسترش این شبکه‌های پر سرعت به کندی صورت بگیرد، قیمت بالای گوشی‌های پشتیبان از آن است. هرچه قیمت این دستگاه‌ها ارزان قیمت‌تر باشد، بخش بیشتری از کاربران را می‌توان برای خرید آن‌ها مجاب کرد و در نتیجه گسترش این شبکه‌ها سرعت بیشتری به خود خواهد گرفت.
 
به این ترتیب انتظار می‌رود که گوشی ارزان قیمت iQQQ Pro 5G، وظیفه‌ای مهم و خطیر در گسترش شبکه‌های 5G داشته باشد. حداقل انتظار می‌رود این اتفاق در کشور ، جایی که این اسمارت فون قرار است در تعداد انبوه عرضه شود رخ دهد. اگر Vivo تصمیم بگیرد که این گوشی را در دیگر کشورها عرضه کند باید دید که قیمت آن چگونه خواهد بود.
 
براساس آخرین گزارش‌های موجود، گوشی iQQQ Pro 5G همراه با یک نمایشگر 6.41 اینچی AMOLED و وضوح 1080 در 2340 پیکسلی عرضه خواهد شد. بریدگی قطره‌ای شکل، تراشه اسنپدراگون 855 پلاس، حداکثر 12 گیگابایت حافظه رم، 512 گیگابایت حافظه داخلی، دوربین سه‌گانه متشکل از سه سنسور 48، 13 و 12 مگاپیکسلی، دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی، باتری با ظرفیت 4410 میلی آمپر ساعت، شارژر با خروجی 44 وات و پشتیبان از فناوری شارژ سریع و بالاخره سیستم عامل اندروید 9 دیگر ویژگی‌های این اسمارت فون را تشکیل خواهند داد.
 
به لطف این قطعات سخت افزاری قدرتمند، به نظر می‌رسد اجرای بازی‌ها نیز توسط این گوشی 5G لذت‌ بخش خواهد بود. از سوی دیگر می‌توان این اسمارت فون را برای استفاده از سرویس‌های گیمینگ ابری نظیر Google Stadia بسیار ایده‌آل دانست.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.