تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

August 19, 2019
14:04 دوشنبه، 28ام مردادماه 1398
کد خبر: 102377

آتش‌نشانی به سرویس‌ موقعیت‌یابی متصل می‌شود

 
رئیس سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران از اتصال سازمان آتش‌نشانی به سرویس موقعیت‌یابی در یک ماه آینده خبر داد.
 
 محمد فرجود، رئیس سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران با اعلام این خبر در حاشیه مراسم رونمایی از مرکز تماس جدید سازمان فناوری اطلاعات گفت: «از دو روز پیش امکان دسترسی به سرویس موقعیت‌یابی تماس گیرنده از طریق تلفن‌ثابت و همراه به سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران فراهم شده که قرا است در گام اول آتش‌نشانی به این سرویس متصل شود.»
 
به گفته وی این موضوع به نیروهای امدادی در مواقع بحران و اضطراری برای پیدا کردن موقعیت‌های افراد یا در زمانی که کودکان با آنها تماس می‌گیرند کمک قابل توجه‌ای خواهد کرد. آنطور که فرجود در این جلسه اعلام کرد  این سرویس یکی از زیرمجموعه‌های سرویس دولت الکترونیکی است و اتصال شهرداری به سرویس موقعیت‌یابی از طریق شبکه تبادل اطلاعات یا همان GSB برقرار خواهد شد.
 
هوشمندسازی مرکز تماس جدید شهرداری تهران
مرکز تماس جدید سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران از اسفند ماه سال ۹۶ افتتاح شده و به گفته سعید زیدآبادی نژاد، سرپرست اداره میز خدمت سازمان فناوری اطلاعات شهرداری، تماس‌های شهروندان از سال گذشته به این مرکز رشدی ۳۰ درصدی داشته است.
 
زیدآبادی‌نژاد با اشاره به هوشمندسازی این سامانه گفت:‌ «اگر افراد با شماره تماسی که در سامانه «تهران من» ثبت کردند با این مرکز تماس بگیرند، اپراتور به پورتال آنها در سامانه متصل و اطلاعات آنها را در اختیار خواهد داشت.» او در ادامه افزود: «تیرماه امسال ۲۳ هزار تماس ورودی با مرکز تهران من صورت گرفته و این مرکز در آن زمان توان پاسخگویی نیمی از این تماس‌ها را داشته و این توان در حال حاضر به ۷۵ درصد رسیده است.»
 
همچنین در مورد هوشمند‌سازی مرکز تماس جدید سازمان فاوا شهرداری، رئیس این سازمان اعلام کرد: «اپراتورهای این مرکز برای پاسخگویی بهتر به اطلاعات به ۲۰ سامانه دسترسی دارند که برخی از آنها سامانه‌های شهرداری نیستند به همین دلیل این اتصال کار آسانی نبود و این مساله یکی از تفاوت‌های مرکز تماس جدید با دیگر مرک تماس‌های شهرداری‌ است.»
 
محسن پورسیدآقایی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران هم در این مراسم خواستار اختصاص یک اپراتور خاص برای پاسخگویی به هر شهروند برای مرکز تماس جدید سامانه «تهران من» شد. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.