بازار سرمایه

August 21, 2019
15:03 چهارشنبه، 30ام مردادماه 1398
کد خبر: 102458

VMware شرکت Pivotal را می خرد

شرکت Pivotal از مدت‌ها قبل با مشکلات فراوان مواجه شد. گزارش مالی این شرکت مربوط به فصل نخست سال مالی ۲۰۲۰ رضایت بخش نبود. ارزش سهام این شرکت حدود ۵۰ درصد سقوط کرد. در این میان شرکت VMware که از بزرگترین تولیدکنندگان نرم‌افزارهای سازمانی در جهان محسوب می‌شود تصمیم گرفته است این شرکت ورشکسته و مشکل‌دار را خریداری کند.
 
بر اساس اخباری که از سوی تحلیلگران داخلی شرکت منتشر شده است، مذاکرات برای این واگذاری در حال انجام است. شرکت Pivotal سرویس‌ ارزنده‌ای را در حوزه پلتفرم‌های-به‌عنوان-خدمات (PaaS) مبتنی بر فضای پردازش ابری عرضه می‌کند که با نام Cloud Foundry شناخته می‌شود.
 
باید توجه داشت بازار جهانی نرم‌افزارهای سازمانی از این واگذاری استقبال می‌کند. از زمان انتشار خبر واگذاری Pivotal ارزش هر سهام آن در بازار بورس رشد ۷۰ درصدی را تجربه کرد.
 
پلتفرم Cloud Foundry به تازگی تغییرات فراوانی را پیش روی خود دیده است. این پلتفرم هم اکنون مبتنی بر فضای پردازش ابری چندگانه Kubernetes فعالیت‌های خود را پیش می‌برد. از زمان اعمال این تغییرات و ادغام شدن Cloud Foundry با سیستم Kubernetes، این پلتفرم مورد استقبال بیشتر کاربران قرار گرفته است.
 
«آبی کارنز» مدیر بنیاد توسعه Cloud Foundry توضیح داد از زمان عرضه این پلتفرم حدود دو سال می‌گذرد و طی این دوره زمانی تعداد مشترکان آن دو برابر شده است. در حال حاضر ۴۵ درصد کاربرانی که از این سیستم استفاده می کنند از Cloud Foundry به عنوان یک پلتفرم گسترده با تمام قابلیت‌های مورد نیاز یاد می‌کنند. این رقم برای سال ۲۰۱۸ میلادی ۳۰ درصد و برای سال ۲۰۱۷ نیز ۲۳ درصد گزارش شده بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.