تلفن همراه

گوشی

August 26, 2019
11:08 دوشنبه، 4ام شهریورماه 1398
کد خبر: 102638

تشعشعات گوشی‌های آیفون بالاتر از حد مجاز است!

 
شیکاگو تریبیون اخیرا نتایج تحقیقات جدیدی را اعلام کرده که در آن تشعشعات رادیویی و قدرت نفوذ امواج به بافت‌های بدن در برخی از مدل‌های آیفون از حد استاندارد بالاتر گزارش شده است.
 
 از آنجایی که تشعشعات و فرکانس‌های رادیویی منتشر شده از سوی گوشی‌های هوشمند همواره از اهمیت بالایی برای شرکت‌های تولیدکننده موبایل، کاربران و سازمان‌های نظارتی برخوردار است، تحقیقات و پژوهش‌هایی که به بررسی میزان آن می‌پردازد، نیز همواره مورد توجه قرار می‌گیرد.
 
حالا به تازگی گزارش‌های جدیدی در منابع مختلف خبری همچون وب سایت macrumors منتشر شده است که نشان می‌دهد میزان تشعشعات و ساطع شدن فرکانس‌های رادیویی برخی از گوشی های هوشمند آیفون از حد استانداردی که به سازمان‌های نظارتی نظیر FCC اعلام شده است، بالاتر است.
 
بر اساس جدول و نمودارهای زیر که نشان می‌دهد گوشی‌های آزمایش شده از برند اپل قدرت نفوذ بیشتری به بافت‌های بدن نسبت به حد استاندارد دارند که در این میان، مدل آیفون ۷ بیشترین تخطی و میزان تشعشعات ساطع شده را به نام خود ثبت کرده است. این در حالیست که آیفون ۸ و ۸ پلاس عملکرد مناسب و خوبی را از این لحاظ به خود اختصاص داده اند و این بدان معناست که میزان تشعشعات و قدرت نفوذ فرکانس‌های رادیویی به بافت‌های بدن در آن از حد استاندارد تجاوز نکرده است.
 
 
 
البته برخی از کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه فناوری بر این باورند که تفاوت نتایج بدست آمده در آزمایش‌های انجام شده بر روی گوشی‌های آیفون به دلیل تفاوت در شیوه‌های انجام تست و آزمایش‌های موردنظر از سوی اپل و لابراتورهای مذکور بوده است و این بدان معناست که اپل در اعلام گزارش در مورد سلامت و میزان تشعشعات گوشی‌های آیفون کذب و دروغی نگفته است.
 
این در حالیست که مقامات و مسئولان شرکت اپل از انجام هرگونه مصاحبه و گفتگو در خصوص نتایج پژوهش‌های اخیر خودداری کرده و سرباز زده اند و از شیکاگو تریبیون نیز درخواست کرده اند که سوالاتش را به صورت نوشتاری ارسال کرده تا آنها بعد از بررسی‌های دقیق، در صورت لزوم پاسخ دهند. اقدامی که صدای بسیاری از منتقدان را درآورده و جنجال‌های بسیاری را به راه انداخته است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.