اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

August 26, 2019
13:31 دوشنبه، 4ام شهریورماه 1398
کد خبر: 102648

ارایه تسهیلات ارزان قیمت به کارگاه‌های دانش‌بنیان مستقر در شهرک‌های صنعتی

 
رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی اعلام کرد، این صندوق برای شرکت‌های دانش‌بنیانی که اقدام به استقرار کارگاه‌های خود در شهرک‌های صنعتی می‌کنند، تسهیلات با نرخ ارزان‌تر ارایه می‌دهد.
 
دکتر علی وحدت روز دوشنبه در بازدید از چهارشرکت دانش‌بنیان در شهرک صنعتی پرند افزود: توسعه فناوری لازمه‌ پیشرفت کشور است، ما اعتقاد داریم که اگر فناوری‌هایی که در کشور تولید می‌شود در صنایع رسوخ نکند، پیشرفت حاصل نمی‌شود؛ از این‌رو ارتباط نزدیک با وزارت صنعت، معدن و تجارت را در دستور کار داریم.
 
وی ادامه داد: ما اعتقاد داریم که شرکت‌های دانش‌بنیان باید با بخش‌های صنعتی ارتباط داشته باشند، ضمن آنکه صنایع نیز باید همکاری‌های وسیع با شرکت‌های دانش‌بنیان را در دستور کار خود قرار دهند.
 
وحدت با بیان اینکه رسوخ فناوری‌های پیشرفته در بخش‌های صنعتی مهم است، گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که صنایعی که از فناوری‌های پیشرفته استفاده می‌کنند، با مسائل زیست محیطی کمتری مواجه هستند؛ همچنین از نظر ایجاد اشتغال و تولید ارزش افزوده در وضعیت بهتری قرار دارند.
وی با اشاره به حمایت این صندوق از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در شهرک‌های صنعتی، افزود: شرکت‌های دانش‌بنیانی که اقدام به راه‌اندازی خط تولید و یا کارگاه‌های خود در شهرک‌های صنعتی کنند، می‌توانند از تسهیلات این صندوق بهره‌مند شوند.
وحدت افزود: ما در تلاش هستیم تا شرکت‌هایی که اقدام به استقرار کارگاه‌های خود در شهرک‌های صنعتی می‌کنند، تسهیلات را با شرایط آسان‌تر دریافت کنند.
رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با تاکید بر این‌که تمرکز ما بر ساخت داخل است، اظهار کرد: در این راستا با همکاری ایدرو در تلاش هستیم پژوهش و فناوری فولاد را راه‌اندازی کنیم، ضمن آنکه رویداد صنایع دانش‌بنیان مرتبط با صنایع فولاد را برگزار کنیم.
 
وی با بیان این‌که این رویداد با همکاری معاونت برنامه‌ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار می‌شود، ادامه داد: شهرک صنعتی پرند از جمله شهرک‌های صنعتی فعال است که توانسته است شرکت‌های دانش‌بنیان را در خود مستقر کند و امیدواریم در صندوق به عنوان پایلوت همکاری‌های مناسبی را با شرکت شهرک‌های صنعتی داشته باشیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.