تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

August 26, 2019
13:42 دوشنبه، 4ام شهریورماه 1398
کد خبر: 102652

دستوری برای خروج شرکت های آمریکایی از چین صادر نشده است

 
دو مقام ارشد کاخ سفید تایید کرده اند که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا هنوز دستوری برای مجبور کردن شرکت های فناوری آمریکایی برای خروج از چین صادر نکرده است.
 
 به نقل از زددی نت، علیرغم جنجال رسانه ای گسترده در مورد خروج قریب الوقوع شرکت های فناوری آمریکایی از چین به دستور ترامپ، هنوز هیچ فرمان عملیاتی و واقعی در این مورد صادر نشده و لذا فعلا قرار نیست چنین رویدادی اتفاق بیفتد.
 
به گفته لری کادلو مدیر امور اقتصادی کاخ سفید در حال حاضر هیچ اقدامی در این زمینه انجام نشده، هر چند در نهایت کاخ سفید از اختیارات کافی برای وادار کردن شرکت های فناوری آمریکا به خروج از چین برخوردار است. اما در حال حاضر کار خاصی در این زمینه انجام نشده است.
 
وی افزوده است: رئیس جمهور امریکا این مساله را به شرکت های فناوری پیشنهاد کرده و این چیزی است که وی در اشکال مختلف و در موقعیت های مختلف به شرکت های فناوری گوناگون گفته است. ترامپ از این شرکت ها خواسته تا فعالیت های تجاری خود را به خارج از چین منتقل کنند و زنجیره گردش اقتصادی خود را در این کشور نگه ندارند.
 
به نظر می رسد دشواری ها و تبعات ناشی از خروج شرکت های فناوری امریکا از چین و امکان مقابله به مثل چین و نیز ضربه اقتصادی متقابل چنین کاری برای اقتصاد آمریکا باعث شده تا ترامپ در عمل قصد خود برای وادار کردن شرکت های فناوری آمریکا به خروج از چین را عملی نکند و در این زمینه نیز بی سروصدا دست به عقب نشینی بزند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.