تلفن همراه

گوشی

August 26, 2019
16:42 دوشنبه، 4ام شهریورماه 1398
کد خبر: 102658

اطلاعات نهایی از ویژگی‌های آیفون ۱۱

بلومبرگ در گزارشی مفصل، اطلاعات تازه از محصولات جدید اپل که همگی برچسب پرو خواهند داشت، منتشر کرده است.
 
ممکن است بگویید دیگر اخبار آیفون ۱۱ تکراری شده اما چون این بار مارک گورمن از بلومبرگ این گزارش را منتشر کرده، یعنی با درصد اطمینان بالایی می‌توانیم صحت این اطلاعات را تایید کنیم. طبق این گزارش، امسال دو آیفون برچسب «پرو» خواهند گرفت که این دو گوشی در اصل جایگزین آیفون XS و iPhone XS Max می‌شوند.
 
در کنار این گوشی‌ها نیز یک گوشی دیگر معرفی خواهد شد که جایگزین آیفون XR می‌شود. نکته جدیدی که در گزارش بلومبرگ منتشر شده، بهبود سیستم Face ID است. آنطور که مارک گورمن نوشته، Face ID حالا می‌تواند از جهات بیشتری چهره کاربر را تشخیص دهد و حتی اگر گوشی روی میز باشد نیز Face ID چهره کاربر پشت میز نشسته را می‌بیند و قفل گوشی را باز میکند.
 
جدا از این مورد، اپل از شیشه‌های جدید در ساخت آیفون ۱۱ استفاده خواهد کرد که گفته شده در مقابل شکستن مقاومت بالاتری خواهند داشت.
 
مهمترین ویژگی‌های آیفون ۱۱
در کل امسال هم شاهد معرفی سه مدل آیفون خواهیم بود. دو تا از آن‌ها نام Pro در اسم خود خواهند داشت و جایگزین iPhone XS و iPhone XS Max می‌شوند. گوشی سوم که جایگزین iPhone XR خواهد شد نیز دارای دوربین دوگانه است.
آیفون‌های Pro قرار است با دوربین سه گانه عرضه شوند که شامل یک دوربین اولترا واید می‌شود. این دوربین‌ها می‌توانند عکس‌هایی با رزولوشن بیشتر ثبت کنند. عکاسی در شب و فیلم‌برداری با این گوشی‌ها نیز بهبود خواهد یافت.
همچنین دو مدل Pro از آیفون ۱۱ از شارژ بی‌سیم معکوس هم پشتیبانی می‌کنند که شبیه به فناوری سامسونگ در گلکسی اس ۱۰ است. این ویژگی به کاربر این امکان را می‌دهد که ایرپادز خود را به کمک آیفون شارژ کند.
اطلاعات دیگر شامل بهبود Face ID می‌شود که می‌تواند چهره شما را وقتی گوشی روی میز است، تشخیص دهد. ضد آب بودن آیفون نیز بهبود خواهد یافت و از شیشه‌هایی با مقاومت بالا در ساخت این گوشی‌ها استفاده خواهد شد. البته بلومبرگ نمی‌تواند مشخص کند که این ویژگی‌ها را در هر سه آیفون شاهد خواهیم بود یا مختص به مدل Pro هستند. با این وجود، پردازنده A۱۳ در سه گوشی مشترک خواهد بود و همچنین یک چیپست جدید به نام Matrix هم در این گوشی‌ها قرار می‌گیرد که می‌تواند عملکرد واقعیت افزوده را بهبود ببخشد.
گوشی‌های Pro دارای رنگ‌هایی با پوشش مات خواهند بود و در کنار این رنگ‌ها و ماژول مربعی شکل دوربین، تفاوت ظاهری دیگری با آیفون‌های کنونی ندارند.
۳D Touch نیز از هر سه مدل آیفون ۱۱ حذف خواهد شد و به جای آن ویژگی Haptic Touch که با آیفون XR معرفی شد، استفاده می‌شود.
انتظار آیفون ۵G از اپل نداشته باشید. گفته شده اپل تا سال ۲۰۲۰ قصد عرضه آیفونی با پشتیبانی از ۵G ندارد.
بروزرسانی‌های سخت‌افزاری گوشی جایگزین آیفون XR چندان چشم‌گیر نخواهند بود. در این گوشی قرار است از دوربین دوگانه که دوربین دوم زوم دو برابری اپتیکال را فراهم می‌کند استفاده شود. همچنین پردازنده جدید هم در این محصول حاضر خواهد بود و رنگ سبز هم به رنگ‌بندی گوشی جایگزین آیفون XR، اضافه می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.