تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

August 27, 2019
10:11 سه شنبه، 5ام شهریورماه 1398
کد خبر: 102676

با کمک دستگاه ATMR دو درصد اسکناس‌ها به شعب بانک بازگشتند

 
سالانه شهروندان ۲۰۰ هزار میلیارد تومان به صورت دستی به بانک‌ها باز می‌گردانند.
 مدیرعامل شرکت توسن تکنو با بیان این مطلب در مراسم نصب و راه‌اندازی بیش از هزار ماشین خودگردان بانکی (ATMR) این شرکت گفت: «طبق آمار بانک مرکزی بیش از ۶۵ هزار ماشین بانکی در کشور داریم که همین تعداد دستگاه ۲۰۰ هزار میلیارد تومان به مردم می‌دهند و این میزان اسکانس نیز فقط از طریق شعب امکان واریز شدن به حساب را دارند. از همین خاطر است که واریز وجه سومین دلیلی است که شهروندان به شعب بانک‌ها مراجعه می‌کنند.»
 
محمد مظاهری اعلام کرد که با نصب هزار دستگاه خودگردان توانسته‌اند ۲ درصد مبلغ ۲۰۰ هزار میلیارد تومان را به صورت خودکار به بانک‌ها بازگردانند.
 
او با اشاره به اینکه این سرویس قادر است به صورت خودگردان و پایدار در خارج از شعبه خدمات واریز وجه نقد را به مشتریان بانکی ارائه دهد گفت: «بعد از گذشت ۹ دهه از آغاز به کار اولین بانک در ایران برای نخستین بار خدمت واریز وجه نقد می‌تواند در خارج از شعبات بانکی صورت پذیرد.»
 
مظاهری با اشاره به اینکه این دستگاه‌ها تقریبا در تمامی استان‌های کشور نصب شده‌اند افزود: «در استان تهران و خراسان رضوی بیشترین تعداد این دستگاه‌ها نصب شده‌ است.»
 
براساس اظهارات او سرانه واریز در سه شهر تهران، اصفهان و مازندران ۲۵۰ میلیون تومان در ماه است و این آمار نشان دهنده این است که این دستگاه‌ها با استقبال مواجه شده‌‌اند.
 
او با اشاره به مطالعاتی که سال گذشته از سوی توسن تکنو روی برخی از بانک‌ها صورت گرفته است گفت: «برخی از بانک‌ها تا ۳۴ درصد ظرفیت شعبه‌شان به دریافت و مدیریت وجوه نقد اختصاص دارد، البته برخی از بانک‌ها نیز فقط ۸ درصد ظرفیتشان به این فرایند اختصاص دارد. وجود دستگاه خودگردان به صورت پایدار در خارج از شعب آزادی عمل برای مشتریان و بانک‌ها ایجاد خواهد کرد و در هر ساعت امکان تبادلات مالی و واریز وجه نقد را برای آنها مقدور می سازد.»
 
او با اشاره به اینکه در حال حاضر در سطح جهان ۳۴ درصد دستگاه‌ها دستگاه‌های خودگردان (ATMR) است گفت: «پیش‌بینی شده است که تعداد این دستگاه‌ها تا سال ۲۰۲۱ به ۷۰ درصد تعداد کل دستگاه‌های نصب شده می‌رسد.»
 
حمید همتی قائم مقام مدیر عامل توسن تکنو نیز در ادامه نشست به بررسی استراتژی های کلان شرکت پرداخت گفت: «ظرف مدت دو سال گذشته در تولید دستگاه خودپرداز خودگردان(ATM-R)  به عمق تولید ۵۸ درصد رسیدیم و قادر هستیم سالانه حداقل ۱۵۰۰ دستگاه از این محصول را تولید و به بازار عرضه کنیم.»
 
همچنین جمشید آزاده، قائم مقام معاونت فروش و امور مشتریان توسن تکنو هم در این نشست اعلام کرد: «در حال‌حاضر ۱۲۰۰ دستگاه در سطح شهرها راه‌اندازی شده است و با اتصال این دستگاه‌ها به هسته اصلی بانکی کشور (core و Switch)  آنها قادر هستند در کمترین زمان ممکن مبادلات مالی را انجام دهند.»
 
از سوی دیگر هم طاهر نوروزی، مدیر نوآوری و توسعه بازار شرکت توسن تکنو هم با اشاره به نوآوری‌های صورت گرفته از سوی این شرکت گفت: «ما امکان احراز هویت از طریق کارت ملی هوشمند را روی دستگاه‌های خودگردان پیاده‌سازی کرده‌ایم.»
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.