رسانه‌های اجتماعی

August 28, 2019
10:24 چهارشنبه، 6ام شهریورماه 1398
کد خبر: 102737

آمریکا ویزای دانشجوی فلسطینی را به دلیل پستهای دوستانش لغو کرد

 
آمریکا ویزای یک دانشجوی فسلطینی تازه وارد به دانشگاه هاروارد را لغو کرده است. دلیل دیپورت این دانشجو پست های دوستان او در شبکه های اجتماعی بوده است.
 
 به نقل از انگجت، به نظر می رسد قانون جدید رصد پست های شبکه اجتماعی درخواست کنندگان ویزا از آمریکا برای افراد بی گناه دردسرساز شده است.
 
طبق گزارش های منتشر شده، مقامات آمریکایی یکی از دانشجویان فلسطینی تازه وارد دانشگاه هاروارد به نام «اسماعیل عجوی» (Ismail Ajjawi) را براساس پست های دوستانش در شبکه های اجتماعی دیپورت کرده اند. هر چند او می گوید در پست هایش از پرداختن به  موضوعات سیاسی خودداری کرده اما برخی از دوستان او دیدگاه هایی مخالف آمریکا را در پست هایشان نشان داده اند.
 
جالب آنکه این دانشجو اصلا با آنها تعاملی نداشته است. اما اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا هنگامیکه او در فرودگاه در حال بازجویی بود، ویزایش را لغو کرد.
 
به گفته این دانشجو یکی از افسران پلیس  از او خواسته تا لپ تاپ و موبایلش را برای جستجو روشن کند. نیروهای پلیس به مدت ۵ ساعت درباره دوستانش در شبکه های اجتماعی از او بازجویی کرده اند.  او در حال حاضر وکیلی استخدام کرده تا  تصمیم مقامات درباره ویزای او را تغییر دهد.
 
البته به نظر نمی رسد این تنها نمونه باشد  به عنوان مثال ویزای یکی از دانشجویان به دلیل تصویری که فرد دیگری در گروه چت واتس آپ پست کرده بود، لغو شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.