رسانه‌های اجتماعی

August 28, 2019
11:12 چهارشنبه، 6ام شهریورماه 1398
کد خبر: 102744

شکایت خرید اینترنتی از اینستاگرام و تلگرام قابل پیگیری نیست/ خریداران به هرکانالی اعتماد نکنند

 
 امروزه با افزایش مخاطبان در کانال‌های مجازی، بازار کسب و کار بر روی این بستر نیز فراهم شده است.گرچه برخی از افراد از آب گل آلود ماهی گرفته و به دنبال راهی برای کلاهبرداری هستند.
 
این مخاطبان اعلام کردند:«چند سالی است که فروشگاه های اینترنتی در ایران گسترش پیدا کرده اند. سؤال این است که متولی نظارت بر این فروشگاه‌ها چرا  نظارت نمی‌کنند و کسی هم پاسخگوی ضرر و زیان و توهین به شعور خریداران نیست؟»
 
برای پیگیری این موضوع با رضا الفت‌نسب عضو هیأت مدیره و سخنگوی اتحادیه کسب و کارهای مجازی، مؤسس و عضو هیأت مدیره انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی گفت‌وگو کردیم.
 
رضا الفت‌نسب عضو هیأت مدیره و سخنگوی اتحادیه کسب و کارهای مجازی، مؤسس و عضو هیأت مدیره انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، تأکید کرد: مردم باید توجه کنند که خریدهایی که در بستر کانال‌های تلگرامی و اینستاگرامی اتفاق می‌افتد، خریدهایی نیستند که بتوان از طریق اتحادیه کسب و کارهای مجازی، شکایات مربوط به آن را پیگیری کرد. 
 
خریداران به هرکانالی اعتماد نکنند
 
وی افزود: اینگونه کانال‌ها برای خرید محصولات به روش اینترنتی بستری نیست که مجوز اتحادیه کسب و کارهای مجازی را داشته باشد. به همین منظور اعلام می‌کنم که خرید اینترنتی از تلگرام و اینستاگرام هیچ پیگردی در اتحادیه کسب و کارهای مجازی ندارد و این بستر، بستری است که برای ما به رسمیت شناخته نشده است. 
 
 
 
الفت‌نسب تأکید کرد: مردم خودشان باید تبعات این موضوع را بپذیرند و اگر خریدی داشتند، خودشان پیگیر ارسال بسته از طرف فروشندگان باشند. 
 
لازم به ذکر است، اتحادیه کسب و کارهای مجازی مشکلات و شکایات مشتریان سایت های اینترنتی را طی 5 روز کاری بررسی می‌کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.