رسانه‌های اجتماعی

August 29, 2019
13:25 پنجشنبه، 7ام شهریورماه 1398
کد خبر: 102793

آیا میتوان فهمید شخصی چند بار استوری اینستاگرام ما را دیده؟

 
اگر شما هم یکی از طرفداران سرسخت و کاربر روزانه اینستاگرام هستید پس حتما می‌دانید که این شبکه اجتماعی یک سری اطلاعات آماری جزئی را در رابطه با پست‌ها و استوری‌هایتان به شما ارائه می‌دهد. برای مثال کاربر می‌تواند ببیند چی افرادی پست‌های او را لایک کرده یا استوری‌های اورا مشاهده کرده اند و اینکه هر استوری او توسط چند نفر مشاهده شده است. اما امکان اینکه بفهمیم یک شخص چند مرتبه استوری ما را مشاهده کرده وجود دارد؟ شاید این حقیقت بتواند به شما کمک کند که دنبال‌کنندگان خود را بهتر بشناسید و بفهمید کدام یک از آنها علاقه بیشتری به استوری‌های شما دارند.
 
در حال حاضر اینستاگرام چنین قابلیتی را در اختیار کاربرانش قرار نداده است. در حال حاضر کاربر تنها می‌تواند بفهمد چه کسانی استوری‌های او را مشاهده کرده‌اند و اینکه تعداد بازدید استوری شما برابر است با تعداد افرادی که از استوری بازدید کرده‌اند و اگر شخصی بیش از 1 مرتبه استوری شما را دیده باشد تاثیری در افزایش تعداد بازدید استوری شما نخواهد داشت.
 
برای مشاهده اینکه چه افرادی از استوری شما بازدید کرده‌اند نیز می‌توانید جدیدترین استوری خود را لمس کرده و صفحه را به سمت بالا بکشید و بازدیدکنندگان هر استوری را به صورت جداگانه ببینید. البته در این قسمت می‌توانید پاسخ افراد را به سوالاتی که در استوری مطرح کرده‌اید ببینید.
 
اشتراک گذاری استوری دیگر کاربران
 
 
دیگر سوالی که ممکن است برای برخی از شما به وجود بیاید اینکه در صورتی که استوری یک شخص را به اشتراک بگذارید، آیا او از این مسئله باخبر خواهد شد یا خیر؟ اگر از استوری شخص اسکرین شات بگیرید و آن را در استوری خودتان منتشر کنید در این صورت شخص مطلع نخواهد شد و بهتر است نام او را روی استوری خودتان تگ کنید تا از این طریق هم او را مطلع کنید هم اینکه قانون کپی رایت و حریم خصوصی او را رعایت کرده باشید. روش بعدی این است که با اجازه خود کاربر استوری او را منتشر کنید که این امکان باید در ابتدا توسط شخص صادر شده باشد. به این صورت که قبل از انتشار استوری گزینه «امکان اشتراک گذاری این استوری توسط دیگر بازدیدکنندگان» را فعال کرده باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.