تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

August 29, 2019
15:04 پنجشنبه، 7ام شهریورماه 1398
کد خبر: 102794

برترین‌های الکامپ۲۵ معرفی شدند

 
پس از گذشت حدود یک ماه از برگزاری بیست و پنجمین نمایشگاه الکامپ، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای به عنوان برگزارکننده این رویداد روز گذشته (۷ شهریور ماه) در هتل سیمرغ با برگزاری رویداد اختتامیه این نمایشگاه میزبان برخی از مدیران شرکت‌های فناوری واطلاعات و استارت‌آپ‌ها بود تا ضمن ارائه گزارش از آنچه در این نمایشگاه گذشته، از برترین‌ها در این رویداد هم تقدیر کند.
 
 محمد باقر اثنی عشری، رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در ابتدای این نشست تاریخچه‌ای از الکامپ‌های گذشته ارائه داد و گفت: «الکامپ اول با فضای ۱۰۰۰متر مربع در سال ۱۳۶۹ آغاز شد. در سال ۸۳ و در الکامپ دهم برای نخستین بار رییس جمهوری وقت در آن شرکت کرد. در الکامپ سیزدهم و چهاردهم نمایشگاه تلکام نیز در کنار الکامپ قرار گرفت، اما در سال۸۸ و در الکامپ پانزدهم تلکام از دل الکامپ جدا شد.»
 
او ادامه داد: «در سال ۹۵، تصمیم گرفته شد نمایشگاه الکامپ که در روزهای پاییز برگزار می‌شد در فصل تابستان برگزار شود و از آن سال به بعد هم الکامپ‌ها در تابستان برگزار می‌شود تا از فضای بیرونی هم بتوانیم استفاده کنیم.»
 
اثنی‌عشری با طرح این سوال که چرا سازمان برگزار کننده این رویداد است گفت: «۵ سال است که سازمان نصر برگزارکننده این رویداد است با اینکه وظیفه سازمان برگزاری نمایشگاه نیست؛ اما تاریخچه الکامپ‌های گذشته نشان می‌دهد که بهترین نمایشگاه‌ها را صنوف برگزار کرده‌اند. البته منافع مالی این وسط در میان نیست، هدف سازمان از کمک به برگزاری این نمایشگاه توسعه بازار است و با توجه به اینکه ما برنامه استراتژیک بیستون را نیز داریم، نمایشگاه الکامپ وسیله‌ای برای دست یافتن به این هدف است.»
 
به گفته اثنی‌عشری الکامپ بیست و پنجم حدود ۱۰۰ هزار نفر  بازدید کننده داشته است. براساس اظهارت او الکامپ سال آینده نیز در روزهای ۲۷ تا ۳۰ تیرماه ۹۸ در محل دائمی نمایشگاه  بین‌‌المللی تهران و همزمان با دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ‌های تزیینی، معدن، ماشین آلات و تجهیزات مربوطه برگزار خواهد شد.
 
حضور ۸۲۳ شرکت و استارت آپ در نمایشگاه الکامپ ۲۵
 رضا حیدری، دبیر اجرایی الکامپ ۹۸ نیز در ادامه این برنامه  آمار و ارقامی از این نمایشگاه تخصصی صنعت آی‌تی کشور ارائه داد و گفت: «امسال نمایشگاه الکامپ دارای بخش‌های مختلفی چون الکام تاکز، الکام‌گیمز، الکام استارز و الکام‌ترندز و الکام‌جابز بود. در بخش الکام‌جابز خوشبختانه شرکت‌های بزرگ برای دو هدف حضور داشتند. اول جذب نیروی کار و دوم داشتن پلتفرم استخدام که جویندگان کار می‌توانستند در آن ثبت‌نام کنند.» به گفته حیدری نمایشگاه امسال در فضای حدود ۶۵ هزار مترمربع در ۲۰ سالن برگزار شده است.
 
 
‏براساس گزارش حیدری ۴۲۹ شرکت فناوری اطلاعات، ٢٢٨ شرکت استارت‌آپی، ١٣٢ کانتر استارت‌آپ و ٣۴ نهاد دولتی در  بیست‌وپنجمین نمایشگاه ‎الکامپ حضور داشته‌اند.
 
حیدری با اعلام اینکه نمایشگاه الکامپ امسال مورد استقبال بسیاری از مسئولان و مدیران نهادهای دولتی قرار گرفته است  با ارائه آماری در این زمینه اعلام کرد:« امسال ۷ نفر از وزرا، ۵ نفر از نمایندگان مجلس، ۱۳ نفر از معاونان و روسای سازمان‌ها، ۵ نفر از مقامات قوه قضاییه، ۳نفر از مقامات شهرداری تهران، ۱۰ نفر از مقامات لشکری و انتظامی، ۳ نفر از مقامات نهادهای صنفی و ۱ نفر از معاونا صدا و سیما در نمایشگاه شرکت کردند و می‌توان گفت در مجموع ۵۵نفر از مقامات لشکری و کشوری و صنفی از ‎الکامپ بیست و پنجم بازدید کرده‌اند.»
 
برترین‌های نمایشگاه الکامپ
در پایان مراسم برترین‌های الکامپ بیست‌وپنجم نیز معرفی شدند. به این ترتیب در بخش «حضور همه جانبه الکامپ» شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل رتبه برتر را کسب کرد. در بخش «حامیان الکامپ» نیز شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول) رتبه برتر را به دست آورد.
 
رتبه برتر در بخش «حوزه بانکداری الکترونیکی» به هلدینگ به پرداخت ملت رسید و ‏در بخش «الکام ترندز» دانشگاه رباتیک قزوین موفق به دریافت رتبه برتر شد. در «بخش سرویس و خدمات و دولت الکترونیکی» سازمان فناوری اطلاعات قوه قضاییه، در بخش «نرم‌افزار و امنیت شبکه» شرکت دوران، در بخش «ابتکار و خلاقیت در حوزه ممیزی داده» شرکت پردیس دیبا اندیشان، در بخش «ابتکار و خلاقیت جهت شرکت در الکامپ» سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران، در بخش «سخت افزار، تولید و مونتاژ» شرکت آریا لیزر، در بخش «هم‌افزایی و یکپارچگی در ارائه محصول» فرودگاه پیام  و در بخش «طراحی بهترین غرفه در نمایشگاه» شرکت زبر آسیا توانستند رتبه‌های اول را کسب کنند.
 
همچنین حمیدرضا محترم به عنوان نفر برتر در در بخش «توان تک» و عادل طالبی برای «حضور شایسته و ارائه برتر در بخش الکام تاکز» رتبه‌های برتر این نمایشگاه را دریافت کردند. 
 
از سوی دیگر در این رویداد ۱۰ استارت‌آپ برتر بخش رقابت الکام استارز  نیز معرفی شدند. براساس انتخاب داوران شرکت‌های استارت‌آپی «تریژر»، «پروفایل سنتر»، «کارجو پلاس» تیم‌های اول تا سوم بخش رقابتی الکام‌استارز انتخاب شدند. براین اساس از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به تیم استارت آپ اول  ۲۵ میلیون تومان، استارت‌آپ دوم ۲۰ میلیون تومان و استارت‌آپ سوم ۱۵ میلیون تومان جایزه اهدا شد. همچنین تیم‌های چهارم تا دهم نیز ۱۰ میلیون تومان دریافت کردند که در بین این تیم‌ها نام‌های «گروه فناسا»، ‏«ارزیابی و کلوپ هوشمند»، «‏گروه فربودانگاره»،« چهارچرخ»، « ترجمیار»، « ایسمینار» و « دنگی پال» اعلام شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.